مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

سپاه پاسداران همواره پای انقلاب و نظام ایستاده و پاسدار مردم کشورش است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ماموریت‌ها و خدمات سپاه برای مردم کشورش تمامی ندارد و سپاه پاسداران همواره پای این انقلاب و نظام ایستاده و پاسدار مردم کشورش و انقلاب است و هر حادثه‌ای که در کشور به وجود می‌آید پای کار است.
کد خبر: ۳۸۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 30March 2020

ماموریت‌ها و خدمات سپاه برای مردم کشورش تمامی نداردسرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به تمامی مردم به خصوص پاسداران و جانبازان اظهار داشت: دلیل نامگذاری ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار و حضرت عباس (ع) به عنوان روز جانباز به این دلیل است که دفاع مقدس ما شباهت بسیار زیادی به حادثه عاشورا در کربلا دارد.

وی ادامه داد: درحالی که در دوران جنگ تحمیلی عراق بر ایران، تعداد نیرو‌های ما نسبت به نیرو‌های دشمن خیلی کم بود و همانند صحنه عاشورا بود پاسداران و رزمندگان ما با الگو گرفتن از حادثه عاشورا و با تاسی از امام حسین (ع) عملیات‌ها را انجام می‌دادند و پیروز می‌شدند.

امیری بیان داشت: به کمک خداوند و با توسل به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، پیروزی‌های بسیار چشمگیر و موفقیت آمیزی را در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم و موفقیت‌های آن دوران هنوز هم ماندگار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های سپاه پاسداران در قبل از دفاع مقدس گفت: درگیری با منافقین، گروهک‌های معاند داخلی، حادثه طبس، جریان جنگ ترکمن صحرا، قائله مازنداران و سایر حوادثی که در کشور اتفاق افتاد، سپاه پاسداران همواره در خط مقدم درگیری با دشمنان بودند.

وی خطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این انقلاب و نظام همواره تلاش می‌کردند تا انقلاب ما را از بین ببرند و با توجه به حساسیت آن زمان این نیرو‌های سپاه پاسدار انقلاب بودند که از جان و مال خود گذشتند و تمام هستی شان را در راه ماندگاری انقلاب اسلامی فدا کردند.

امیری با بیان اینکه سپاه در تمام ماموریت‌هایی که به آن‌ها محول می‌شود پیروز و سربلند است، افزود: یکی از بسیار نمونه‌های موفقیت سپاه، پیروزی در مقابل هواپیما ربا‌ها بود؛ در مقطعی هواپیما رباعی در کشور شروع شد و چند هواپیمای کشور که از شهری به شهر دیگر حرکت می‌کردند توسط افراد داخلی خودفروخته هواپیما رباعی صورت می‌گرفت و سپس به خارج کشور انتقال داده می شد، به محض اینکه این ماموریت به سپاه واگذار شد مثل همیشه سربلند از این ماموریت بیرون آمد و هواپیما ربا‌ها دستگیر و یا کشته شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی سپس به بیان موفقیت‌های سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات‌های بزرگ و کوچک بسیاری توسط سپاه به پیروزی رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به پیروزی در عملیات‌های والفجر ۸ و ۱۰، رمضان، بدر، خیبر، بیت المقدس ۲ و ۳ و نصر ۸ اشاره کرد.

وی در خصوص پیروزی سپاه بر داعش اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که بعد از دوران دفاع مقدس رخ داد، حکومت باطل داعش بود که در کشور‌های عراق و سوریه با هدف ورود به خاک ایران راه ندازی شد و در این مقطع نیز نیرو‌های سپاه قدس به فرماندهی سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در خارج از مرز‌های ایران با داعش مبارزه کردند و داعشی‌ها که ادعا داشتند باید چند کشور منطقه را تصرف کنند و حکومت خود را در این کشور‌ها تشکیل دهند با فرماندهی و مدیریت بسیار مدبرانه سردار شهید «سلیمانی» تومار داعش در هم پیچید و دیگر از داعش خبری نیست.

امیری بیان داشت: در عملیات‌های بسیار زیادی که بعد از جنگ اتفاق افتاد ماموریت‌های بسیار زیادی سپاه داشت که ماموریت شرق کشور ودرگیری با طالبان که از سمت افغانستان آمده بودند و ماموریت شمال غرب کشور در منطقه ارومیه آذربایجان غربی از جمله آن‌ها بود و خوشبختانه در این ماموریت‌ها سپاه توانست به خوبی اجرای ماموریت موفقیت آمیزی داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی سپس به موفقیت‌های سپاه در حوزه فناوری و دفاعی اشاره کرد و افزود: در ساخت پهباد و هواپیمای جنگی و ساخت موشک نقطه زن و خیلی از فناوری‌های دفاعی سپاه پاسداران پیشرفت‌های بسیار چسمگیری داشته است که این پیشرفت‌ها باعث پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ماموریت‌ها و خدمات سپاه برای مردم کشورش تمامی ندارد، گفت: سپاه پاسداران همواره پای این انقلاب ونظام ایستاده و پاسدار مردم کشورش و انقلاب است و هر حادثه‌ای که در کشور به وجود می‌آید مانند سیل، زلزله و حتی ویروس کرونایی که زندگی مردم را مختل کرده، پای کار است و برای راحتی و آسایش این مردم تلاش می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان از پاسداران، جانبازان و رزمندگان به خاطر ازخودگذشتگی ها، فداکاری‌ها و ایثارگری هایشان تشکر کرد و بیان کرد: ما همواره باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و برای سربلندی و آبادانی کشورمان کنار همدیگر تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار