استاندار خوزستان خبر داد:

اختصاص ۲۸ بیمارستان ویژه برای بیماران کرونایی در خوزستان

غلامرضا شریعتی ضمن اعلام اختصاص ۲۸ بیمارستان ویژه به بیماران کرونایی گفت: بیمارستان رازی به طور مخصوص ویژه بیماران کرونایی است و مابقی بیمارستان‌ها بخش بستری دارند و سایر بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف استان نیز در حال خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر: ۳۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 30March 2020

اختصاص ۲۸ بیمارستان ویژه برای بیماران کرونایی در خوزستان

به گزارش دفاع‌پرس‌ از اهواز، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان امروز در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی با رئیس‌جمهور ضمن اعلام اختصاص ۲۸ بیمارستان ویژه به بیماران کرونایی اظهار داشت: بیمارستان رازی به طور مخصوص ویژه بیماران کرونایی است و مابقی بیمارستان‌ها بخش بستری دارند و سایر بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف استان نیز در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در بخش بهداشت که محل مراجعه ابتدایی افراد است، درمانگاه‌های سلامت ۱۶ ساعته و بعد از آن ۲۴ ساعته راه‌اندازی شد و کارهای لازم در حال انجام است.

شریعتی عنوان کرد: تا روز گذشته ۶۷۱ بیمار مثبت قطعی بستری داشتیم؛ البته در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار مثبت داشتیم که به ۶۹۴ مورد افزایش پیدا می‌کند. از این تعداد ۴۰۳ مورد مرخص شدند، ۷۸ مورد فوت کردند و ۱۹۰ بیمار نیز اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

استاندار خوزستان گفت: از تعداد کل بیماران در استان خوزستان ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۵۸ درصد مردان و ۴۲ درصد زنان آمار فوتی‌های خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار پرسنل کادر درمانی در استان در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و مشکوک فعال هستند، عنوان کرد: اکنون ۵۲۸ پزشک و هزار و ۴۴۰ پرستار درگیر کار هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: نیرو به اندازه کافی است اما چون مسئله طولانی‌تر شده و نیروها خسته می‌شوند که در این راستا تلاش می‌شود این وضعیت مدیریت شود.

شریعتی گفت: طبق محاسباتی که در سطح کشور انجام شد و با توجه به مداخلات صورت گرفته در استان خوزستان، اقدامات کاهش شیوع کرونا، مؤثر واقع شده و شیب منحنی بیماری به سمت مسطح شدن به پیش می‌برد.

وی افزود: تردد زوار در مرزهای استان خوزستان وجود ندارد اما ترددهای تجاری همچنان وجود دارد و صادرات برقرار است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با مداخله جدی که در استان خوزستان صورت گرفته مانع از بروز بحران در استان شد، عنوان کرد: طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در استان خوزستان به خوبی در حال اجرا است و امید می‌رود این طرح تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها