سنتکام:

سامانه‌های پاتریوت در حال انتقال به عراق است

سخنگوی تروریست‌های سنتکام گفت، انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به داخل عراق ادامه دارد، ولی از اطلاع رسانی وضعیت استقرار آن‌ها به دلایل امنیتی خودداری خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ - 02April 2020

سامانه‌های پاتریوت در حال انتقال به عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «بیل اوربان» سخنگوی تروریست‌های سنتکام (فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکایی) گفت، سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» در حال انتقال و استقرار در عراق هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی سنتکام، اوربان در اولین اظهارنظر رسمی آمریکا در این خصوص، در بیانیه‌ای نوشت: «همان‌طور که ژنرال فرانک مکنزی فرمانده سنتکام در نشستی خبر در ۱۳ مارس گفت، آمریکا در حال انتقال سیستم‌های دفاعی به عراق جهت محافظت از عراقی‌ها، ائتلاف و نیرو‌های آمریکایی از تهدیدات هوایی موجود در پایگاه‌های عراق است که میزبان نیرو‌های ائتلاف هستند».

وی افزود: «مهم است که متذکر شوم حملات مکرر به پایگاه‌های عراقی که نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود، تا کنون منتج به کشته و مجروح شدن شماری از نیرو‌های عراقی، ائتلاف و نظامیان آمریکایی شده است».

اوربان در ادامه گفت: «استقرار زمینی این پدافند‌های هوایی در عراق ادامه خواهد داشت، اما به دلیل مسائل امنیتی عملیاتی، وضعیت پیشرفت کار و آنلاین شدن این سیستم‌ها را مورد به‌روز رسانی قرار نمی‌دهیم. دولت عراق به‌خوبی از نیاز جمعی ما به محافظت از نظامیان حاضر در عراق از طریق پدافند هوایی مطلع است و ما به هماهنگی نزدیک با شرکای عراقی خود ادامه می‌دهیم. آمریکا و شرکای ائتلاف ما به شکست نهایی داعش و حمایت از امنیت و ثبات درازمدت عراق متعهد هستند».

پایگاه خبری «بلگارین میلیتاری» در بلغارستان که به تحلیل و بررسی مسائل نظامی می‌پردازد، ادعا کرده است، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در ماه فوریه با ارسال نامه‌ای محرمانه برای «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درخواست کرده است که آمریکا استقرار سامانه دفاع هوایی پاتریوت در پایگاه‌های آمریکا را به تعویق اندازد.

با این حال خبرگزاری فرانسه به تازگی اعلام کرد که آمریکا دو سامانه پدافند هوایی در پایگاه عین الأسد و اربیل مستقر کرده است.

ائتلاف آمریکایی ظرف یکی دو هفته اخیر از برخی پایگاه‌هایش در عراق عقب نشینی کرده است و برخی منابع عراقی می‌گویند بیم آمریکا از ادامه حملات مقاومت به این پایگاه‌ها دلیل آن بوده است.

رسانه‌های عراقی می‌گویند همه نیرو‌های آمریکایی که تاکنون از پایگاه‌هایشان عقب نشینی کرده‌اند و همچنین آن‌هایی که طی هفته‌های آتی عقب نشینی خواهند کرد به سمت پایگاه‌های «حریر» در شرق اربیل و «عین الأسد» در غرب الرمادی رفتند».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها