زندگی نامه شهید «حجت سلیمانی»؛

دنیا کلاس درس من است

فرازی از زندگی نامه شهید «حجت سلیمانی» آمده است: دنیا کلاس درس من است و می بایست که با مزدوران بعثی عراق نبرد کرده و انتقام خون سردار رشید اسلام را از متجاوزین بعثی عراق بگیریم.
کد خبر: ۳۹۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ - 03April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «حجت سلیمانی» در سال 1343 در خانواده ای مذهبی در روستای جلگه خلج واقع در 25 کیلومتری پلدختر متولد شد و دوران آغازین مدرسه را در روستا محل زندگی خود شروع کرد و دوران راهنمایی و متوسطه را در دبیرستان های پلدختر سپری نمود و در سال 1363 دوران دفاع مقدس موفق به اخذ دیپلم شد و در همان سال با شرکت در آزمون سراسری آموزشگاه افسری و دوره کاردانی تربیت معلم قبول شد و با علاقه ی که به تعلیم و تربین به قشر محبوب دانش آموزی داش عازم تربیت معلم شد و در شهرستان بروجرد ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ دیپلم شد و به مدرسه عشق و ایمان مسئولیت تدریس مدرسه روستای چم گز را عهده دار گردید و مشغول به تدریس شد . شهید والامقام از نظر اخلاق و سرشت نیک زبانزد عام و خاص بود و فردی متدین و معتقد به رعایت احکام شرعی و دینی بود و اهمیت فراوانی در اجرای احکام دینی و فریضه واجب (نماز) برای خود و دانش آموزان قائل و در انجام مراسمات فعالیت چشمگیر داشت .

شهید جبهه را در مدرسه خود می دانست و به جبهه حق علیه باطل شتافت و سرانجام تلاش و جدیت در تاریخ27 دی 1365در منطقه عملیاتی شلمچه کربلای 5 به شهادت رسید .

شهيد حجت اله سليماني بعلت داشتن ايمان و علاقه خاصي كه به قرآن و مكتب توحيد و امام و جمهوري اسلامي داشت در مدت سالهاي تحصيلي چندين مرتبه به جبهه هاي حق عليه باطل داوطلبانه اعزام مي شود كه در عمليات والفجر 9 در غرب كشور شركت فعال و چشمگيري داشته و در اين عمليات بزرگ از ناحيه سر و پا در چند قسمت مجروح مي شود كه در بيمارستانهاي سينا و نور افشار تهران بمدت 15 روز بستري و پس از بهبودي نسبي به روستاي زادگاهش مراجعه مي نمايد.

شهيد حجت اله در مهرماه سال 1365 به استخدام وزارت آموزش و پرورش بخش پلدختر در مي آيد كه ايشان يكي از معلمين شايسته و فداكار و زحمتكش منطقه به حساب مي آمد،شهيد با اعلام سپاه بزرگ محمد (ص)در مورخه 65/9/10 با اين سپاه بزرگ اسلام همراه و رهسپار جبهه هاي حق عليه باطل مي شود.

شهيد حجت اله سليماني اينبار شغل معلمي را در ميان رزمندگان اسلام و در داخل سنگرها و شهر عارفان احساس مي كند و با خود مي گويد كه اينجا كلاس درس من است و مي بايست با مزدوران بعثي نبرد كرده و بگويم درس ايثار و اسلام دوستي در ميان سنگرهاي رزمندگان اسلام است و آخر هم به راهي كه خود انتخاب نموده بود رسيد.

اين شهيد در عمليات بزرگ و ظفرمندانه كربلاي 5 در منطقه شلمچه شركت مي كند و ضمن بدست آوردن پيروزيهاي بي نظير به درجه رفيع شهادت نائل ميگردد، شهادت اين عزيز مصادف با وفات حضرت فاطمه زهرا سلام اله عليها بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار