انتقاد صنعا از تعلل عربستان در اجرای توافق آزادی اسرا

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: صنعا پاسخی درباره پذیرش آزادی اسرا براساس توافق قبلی دریافت نکرده است.
کد خبر: ۳۹۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ - 04April 2020

انتقاد صنعاء از تعلل عربستان در اجرای توافق آزادی اسرابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد: صنعا پاسخی درباره پذیرش آزادی اسرا براساس توافق قبلی دریافت نکرده است.

وی روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت: امروز جمعه پاسخی درباره قبول آزادی اسرا که پیش‌تر بر اساس لیست‌های تبادل‌شده میان طرفین با نظارت سازمان ملل در نشست اردن بر سر آن توفق شده بود، دریافت نکرده‌ایم و امیدواریم، این پاسخ را دریافت کنیم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اینکه امیدواریم مابقی اسرا که پیش‌تر عربستان آزادی آن‌ها را اعلام کرده، آزاد شوند، گفت: تاکنون تنها ۱۷۰ اسیر آزاد شده‌اند؛ تجاوز آمریکایی را مسئول این موضوع می‌دانیم.

پیش‌تر «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن هم از سازمان ملل درخواست کرد که بر طرف مقابل برای اجرایی کردن توافق اردن مبنی بر آزادی یک هزار و ۴۲۰ اسیر یمنی اعمال فشار کند.

سازمان ملل در شانزده فوریه دیداری میان نمایندگان دولت نجات ملی یمن و ائتلاف سعودی در امان ترتیب داد و در آن دیدار بر روی آزادی یک هزار و ۴۲۰ اسیر از جمله اسرای سودانی و سعودی توافق شد.

مسئولان جنبش انصارالله یمن و ائتلاف سعودی - اماراتی براساس توافق سوئد در دسامبر ۲۰۱۸ بر سر تبادل اسرا به توافق رسیدند که به موجب این توافقنامه، قرار بود همه بازداشت‌شدگان یمنی یا کشور‌های عضو ائتلاف سعودی طی چند مرحله و طبق جدول زمانی آزاد می‌شوند، اما عربستان سعودی در اجرای توافق کارشکنی می‌کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار