«عابدان کهنز» به روسیه می‌رود

مستند سینمایی «عابدان کهنز» که به کارگردانی مجید رستگار تولید شده است، در نیمه اردیبهشت با حضور در جشنواره مستند «اینترداک» در ۵۰ شهر روسیه و جهان اکران می‌شود.
کد خبر: ۳۹۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ - 04April 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیلم مستند «عابدان کهنز» به نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند روسیه «اینترداک» راه یافت.

این جشنواره از ۳۰ آوریل تا ۲ می (۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت) در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسئولان آن فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه بر مسکو در ۵۰ شهر در روسیه و جهان اکران خواهد شد.

مستند «عابدان کهنز» به تهیه‌کنندگی امیر مهریزدان و کارگردانی مجید رستگار پیش از این در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مدافعان حرم برگزیده شده بود.

همچنین اکران سراسری این فیلم در قالب اکران های مردمی - اقتصادی جشنواره عمار با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و بیش از ۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.

مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند.

در تولید مستند «عابدان کُهَنز» از تکنیک دیجیتال پینت برای روایت وقایع استفاده شده و طراحی و ترکیب صدای مستند را «مهدی جمشیدیان» و ساخت موسیقی آن را «علی نصیرنژاد» بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها