بیانیه شدید اللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه اشغالگران آمریکایی

هشت گروه وابسته به حشدالشعبی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن رد نامزدی عدنان الزرفی، تأکید کردند که باید نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق خارج شوند.
کد خبر: ۳۹۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ - 04April 2020

بیانیه شدید اللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه اشغالگران آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هشت گروه وابسته به سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق پیام‌هایی به نظامیان تروریست آمریکایی و طیف‌های سیاسی عراق دادند.

شبکه خبری سومریه ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: پس از مصوبه پارلمان عراق برای خروج فوری نیرو‌های خارجی و پس از آن پذیرش این مصوبه توسط دولت عراق و تظاهرات میلیونی مردم این کشور، نشان داده شد که این مصوبه مورد تأیید ملت عراق است.

در این بیانیه آمده است: ملت عراق، نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاه‌های نیرو‌های امنیتی است.

این گروه‌ها تأکید کردند: پس از اینکه «گروهی از برادران، خواستند تا به راهکار‌های سیاسی زمان داده شود و به این نیرو‌ها برای خروج از خاک پاک عراق، فشار آورند، مشاهده کردیم که سرکشی دولت آمریکا بیشتر شد و تجاوزات بیشتری انجام داد که به نیرو‌های ارتش، پلیس و فرودگاه‌های غیر نظامی رسید».

بر اساس این بیانیه، در پی همین تجاوزات بود که گروه‌های مقاومت عراق نشستی برگزار کردند تا موضع تاریخی خود را در این زمان مهم، با ابلاغ پیام‌های زیر اعلام کند: پیام نخست خطاب به نیرو‌های اشغالگر آمریکا؛ پس از عدم پذیرش تصمیم ملت، دولت و مجلس عراق، و عدم خروج نیرو‌های آمریکایی و تداوم تجاوز به حاکمیت عراق، نیرو‌های آمریکا نشان دادند که اشغالگر هستند و جز زبان زور، هیچ چیزی نمی‌فهمند.

این گروه‌ها ادامه دادند: «بر همین اساس، با شما رفتار خواهد شد. باید بدانید که تمامی عملیات‌هایی که علیه شما صورت گرفت، فقط پاسخ کوچکی به تجاوزات شما بود؛ زیرا تصمیم عملیات، در آن زمان گرفته نشده بود. با وجود این، شما نتوانستید این پاسخ ساده را تاب بیاورید... و در بیشتر پایگاه‌های خود بمانید... و مجبور شدید که نیرو‌های خود را خارج و آن را در پایگاه‌های مشخصی متمرکز کنید و سامانه پدافند هوایی برای حمایت از آن بیاورید؛ لذا اگر همه گروه‌های مقاومت تصمیم بگیرند که در آن واحد، با شما مقابله کنید، چه واکنشی خواهد داشت؟».

گروه‌های مقاومت تصریح کردند: «ما می‌دانیم که همه تهدید‌های اخیر شما درباره حمله به گروه‌ها و فرماندهان مقاومت، صرفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکستتان است و اینکه شما ضعیفتر از آن هستنید که با گروه‌های مقاومت عراق وارد جنگ شوید؛ گروه‌هایی که فرماندهان نظامی شما از قدرت آنان اطلاع دارند. زیرا در زمان اشغالگری پیشین شما، آنان را آزموده بودیم».

پیام دوم گروه‌های مقاومت خطاب به فراکسیون‌های سیاسی است که در آن، تأکید کردند: «موضع ثابت و اصولی خود را در رد عدنان الزرفی نامزد سرویس جاسوسی آمریکا اعلام و به رئیس جمهور هشدار می‌دهیم که با نامزد کردن این فرد، با اراده تظاهرات کنندگان و رهنمود‌های مرجعیت مخالفت کرد».

این گروه‌ها، الزرفی را نامزد جنجالی متهم به فساد عنوان و تأکید کردند: «وی از این طریق، عمدا، صلح داخلی [عراق]را تهدید می‌کند، ولی ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا ثبات و امنیت در کشور، برقرار شود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها