سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

کاهش آمار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی گیلان

«محمدرضا نقی‌پور» گفت: با اقدامات پیشگیرانه و داوطلبانه مسئولان و مردم گیلان، اوج ابتلا به بیماری ویروس کرونا در این استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ - 04April 2020

کاهش آمار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدرضا نقی‌پور» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز (شنبه) اظهار داشت: با کاهش مراجعه مبتلایان به عفونت‌های تنفسی و شبه کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان و اقدامات پیشگیرانه و داوطلبانه مسئولان و مردم گیلان، اوج ابتلا به کرونا در این استان کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه خطر اوج گرفتن دوباره ابتلا به بیماری کرونا در گیلان همچنان وجود دارد، تاکید کرد: مردم گیلان برای سلامت کامل خود و همنوعان، باید فاصله گذاری اجتماعی، ماندن در خانه، خودداری از حضور غیرضروری در اماکن عمومی را رعایت کنند و با خرید غیر حضوری مایحتاج خود و رعایت اصول بهداشتی این بیماری را به‌صورت کامل شکست دهند.

وی با قدردانی از کادر درمانی، پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های گیلان در مداوا و بهبود بیماران کرونایی، به نقش موثر نیروی‌های انتظامی و نظامی نظیر سپاه، ارتش، آتش نشانی و شهرداری‌ها در ضدعفونی معابر و خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: بی‌شک اقدامات ایثارگرانه این گروه‌ها نقش موثری در پاکیزه کردن محیط از ویروس کرونا داشته است.

«محمدرضا نقی‌پور» با اشاره به لزوم خود اظهاری گیلانی‌ها از وضعیت سلامت خودشان با مراجعه به سامانه ادامه داد: متاسفانه به دلیل مراجعه نکردن برخی گیلانی‌ به این سامانه، هنوز خبری از وضعیت سلامتی 400 هزار گیلانی در دست نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار