امام جمعه یزد:

استکبار جهانی از عناد ورزی دست بر نمی‌دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که مسئولان آمریکا توان تحمل پیشرفت‌های ایران را ندارند، گفت: آنان حتی در ارتباط با بودجه‌های دارو هم در حال دشمنی هستند و از این حرکت جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۳۹۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ - 04April 2020

استکبار جهانی حتی در بودجه های دارو هم دست از عناد ورزی بر نمی داردبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در یزد در گفت‌وگویی اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشانده‌های آنها از جمله عربستان صعودی و برخی کشورهای استعمارگر غربی، از 40 سال پیش و حتی قبل از آن تا به الان به دنبال آن بودند که این انقلاب و اسلام را بشکنند و مردم ایران که در حرکت به پیش هستند و در مسیر کمال و دستیابی به استقلال و رشد و توسعه در مباحث علمی، تخصصی و تکنولوژی به انواع مختلف قدم برمی‌دارند را به عقب برانند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب در طول این سال‌ها موانع بسیار زیادی جلوی راه ملت ایران قرار داده‌اند تصریح کرد: مردم ایران با اتحاد، یگانگی و همبستگی و حرکت‌های جهادی، صبر، مقاومت و تلاش این راه را رفته‌اند و دانشمندان، نیروهای نظامی و سیاسی، در حال حفظ اقتدار ایران هستند و تمام این موانع را کنار زده اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه دشمن امروز تحریم و فشارها را به حدی رسانده که خودشان هم اعتراف می‌کنند الان چیزی باقی نمانده که بخواهند به وسیله آن به ایران فشار بیاورند تصریح  کرد: در طول سالهای قبل و به ویژه چند سال اخیر توطئه‌ها، فتنه و فشارهای دشمنان خیلی بود و آزارهای بسیاری را به مردم ایران تحمیل کردند.

ناصری یزدی ادامه داد: مردم ایران هم در مقابل این فشارها صبر و ایستادگی و سختکوشی کردند و در کنار تدبیرهای مقام معظم رهبری و کمک ها و مساعدت های خداوند متعال به پیش رفتند و جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده و در تمام زمینه‌ها به پیش می‌رود.

مام جمعه یزد به حوادث مختلفی که در طول یک سال گذشته در کشور رخ داد گفت: حوادث زیادی از جمله سیل‌ها و زلزله‌ها در طول یکسال گذشته رخ داده که با کمک همه مردم و ارگان‌ها و نیروهای نظامی این مشکلات در حال آسان شدن برای مردم است.

وی گفت: حتی در ارتباط با بودجه‌های دارو هم استکبار در حال دشمنی است و از این حرکت جلوگیری می‌کند اما تمام مردم و ارگان‌های ما به میدان آمدند و انصافا در حال کار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: کارخانه‌هایی از سوی برخی افراد دست نشانده دشمن به صورت توطئه وار و برای افزایش مشکلات کشور تعطیل شده بود که با تیزبینی و جدیت دستگاه‌های متولی بازگشایی شدند و به چرخه تولید بازگشتند و تمام کارشکنی‌هایی که در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی صورت می‌گرفت با تدبیرهای مناسب تمام شد و یا در حال پایان هستند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت‌ها سبب شده که دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار عصبانی باشد و از این موضوع خشمگین باشد به ویژه در موضوع کرونا که همه مردم و مسئولان و پزشکان و پرستاران پای کار آمدند و برای شکست این ویروس تلاش کردند، استکبار که حتی برخی از اقلام پزشکی که برای درمان بیماران نیاز هست را به ایران ندادند و خصلت و خوی حیوانی خود را به خوبی در این عرصه هم نشان دادند بسیار عصبانی شده است.

وی با تقدیر از سختکوشی کادر پزشکی، مردم و همه مسئولان گفت: در این ایام که دشمن سعی بر کارشکنی در راه درمان بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری دارد، پزشکان و پرستاران و تمام کادر درمانی با جدیت در تلاش هستند و مردم هم حتی خانه های خود را در اختیار افراد قرار داده اند تا به تولید ماسک و دستکش بپردازند؛ این موضوعات را دشمن نمی‌تواند تحمل کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از نهادهایی که در این سال‌ها خدمات بسیاری به کشور کرده و جلوی بسیاری از توطئه‌های دشمنان را گرفته ستاد اجرایی فرمان امام بوده افزود: در این عرصه خیلی از کارخانه‌ها را دشمنان با کارشکنی یا تحریک صاحبان آن تعطیل کردند اما با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام این کارخانه ها به  چرخه تولید بازگشتند و اشتغال‌ها دوباره جان گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: حتی تولید برخی کارخانه‌ها را به بهانه‌هایی متوقف کرده بودند و در راه تولید موانعی ایجاد کرده بودند ولی ستاد اجرایی فرمان امام همین کارخانه‌ها را دوباره فعال کرد.

ناصری یزدی افزود: به ویژه در خصوص مسئله کرونا که الان آمریکا و انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهای جهان در تامین نیازهای اساسی خود با مشکل و چالش مواجه شده‌اند و به دیگر کشورها دست دراز کرده‌اند، ارتش و سپاه و تمام نهادها از جمله ستاد فرمان امام به میدان آمده‌اند و چند هزار تخت و امکانات درمانی و بهداشتی را تامین کردند.

وی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان آمارهایی صحیح است گفت: الحمدالله به گفته همه مسئولان این موضوع در حال رفع شدن است و اخیرا اختراعات بزرگی از سوی متخصصان و نخبگان داخلی انجام شده و تجهیزات تشخیصی که دشمن در اختیار ما قرار نمی‌داد را در داخل کشور تولید کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: انشاالله داروهای درمانی این بیماری هم که الان در حال تلاش برای ساخت آن هستند را هم به زودی می‌سازند و انشاالله پس از تولید و تامین نیاز داخل کشور، به تمام جهان هم صادر می‌کنیم.

ناصری یزدی افزود: تمام این موارد سبب سرخوردگی و عصبانیت آمریکایی‌ها شده و به همین دلیل اخیرا دو تن از آمریکایی‌ها حرکت‌های زشتی در نوشته‌های خود در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و ستاد فرمان امام کرده‌اند که همه ناشی از لج و عصبانیتشان است.

امام جمعه یزد ادامه داد: این ستاد با عنایت ویژه مقام معظم رهبری بسیاری از عرصه‌ها و امکاناتی که از کار افتاده شده بودند را فعال کرده و وارد چرخه فعالیت کردند و در مدرسه سازی و دانشگاه سازی و ساخت مراکز درمانی، کمک به بینوایان، رفع محرومیت در نقاط محروم کشور و احیای کارخانه های از کارافتاده و ورشکسته را در طول سال‌های قبل انجام داده است.

وی با اشاره به اقداماتی که این ستاد در کمک به مردم در سیل و زلزله های اخیر انجام داده گفت: در موارد زیادی بوده که این ستاد توانسته کمک دولت و ملت و انقلاب باشند و شاخ حرکت های تحریمی دشمنان را بشکنند و مانع از توطئه‌های آنها باشند؛ همین هم سبب می‌شود که آنها عصبانی باشند و طبیعی است که لجاجت و توهین کنند و این طبع دشمن است و هر زمانی که از تحریم و فشار نتیجه نگیرند تحملشان را از دست می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: از تمام مردم و نهادهای انقلابی، ستاد فرمان امام، سپاه و بسیج و ارتش و دیگر ارگان ها تشکر می‌کنیم که در تمام عرصه ها به ویژه در مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اصلا اعتقاد مردم ایران را نمی شناسند و نمی‌فهمند تصریح کرد: آنها فکر می‌کنند همه مثل خودشان مادی و مادی پرست هستند ولی در دورانی که مردم کشورهای خودشان فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند و به دیگران هیچ رحمی ندارند، مردم ایران با تمام وجود برای رفع مشکل دیگران تلاش می‌کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: الحمدالله مردم ایران مومن و مسلمان و پیرو امیرالمومنین هستند و همانگونه که آن حضرت همیشه فکر دیگر مردم و بینوایان بودند، مردم ایران هم به فکر دیگران هستند.

وی افزود: در جامعه اسلامی ایران معنویت و خداوند حاکم است ولی در کشورهای آنها مادیات حاکم است و فکر می‌کنند همانطوری که خودشان با مشکلات مادی آسیب می‌بینند، می‌توانند با فشار و نخریدن نفت مردم ایران را از پای درآورند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ستاد فرمان امام بسیار خوب عمل کرده و از آنها می‌خواهیم که با جدیت و تلاش بیشتر همین راه را در خدمت مردم و نظام انجام دهند  تا انشاالله خداوند متعال هم شر آمریکایی‌ها و دیگر مستکبران جهان که از کرونا هم بدتر هستند را از سر ملت ایران و دیگر ملت‌های جهان باز کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها