‌یادداشت/ سیروس فتح‌اله

آیا آمریکایی‌ها در عراق فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند؟

آمریکایی‌ها باید بین ماندن و فرار از عراق یکی را انتخاب کنند؛ چون در صورت عدم خروج با مقاومت سرسختانه تمامی گروه‌های مقاومت مواجه خواهند شد و تبعات سختی فرا روی آن‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱ - 07April 2020

آیا آمریکایی‌ها فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله‌؛ درحالی‌که دولت‌ها و ملت‌ها در سراسر جهان درگیر مهار شیوع ویروسی به نام «کووید 19» هستند؛ اما دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با وجود اینکه کشورش هم با این ویروس درگیر است، به جای اینکه برای مقابله با آن تمرکز کند دست از تحریم‌های ظالمانه و دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل برنمی‌دارد؛ تحریم ایران از یک طرف و دخالت در امور داخلی عراق نیز از سوی دیگر. در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر نقل و انتقالات تسلیحات و نیروهای آمریکایی در عراق منتشر شد که برخی از تحلیلگران منطقه‌ای این تحرکات را نشانه‌هایی از حمله نظامی آمریکایی‌ها علیه سازمان حشد‌الشعبی قلمداد می‌کنند و برخی دیگر هم بر این باورند که نه این تحرکات، نمایشی است و به منزله ارسال پیام برای گروه‌هایی عراقی است تا دست از مخالفت با نخست‌وزیری «عدنان الزرفی» که گزینه مورد نظر آمریکایی‌هاست، بردارند.

چراکه آمریکایی به‌دنبال تشکیل دولتی سوکولار در عراق هستند؛ دولتی که بتواند نقشه‌های آن‌ها را در منطقه پیاده کند و حرفی هم از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی از عراق نزند. آمریکایی‌ها از زمانی‌که عراق را به‌بهانه آزادسازی اشغال کرده‌اند، به‌دنبال تسلط همه‌جانبه بر این کشور بودند؛ اما برخی از گروه‌های آزادی‌خواه در عراق سد راه آمریکایی‌ها شده‌اند و اجازه میدان‌داری به آن‌ها را نمی‌دهند.

بخش اعظمی از ملت عراق نیز به این نتیجه رسیده‌اند که حضور 17 ساله آمریکایی‌ها در عراق هیچ دستاوردی برای آن‌ها نداشته است، جز اینکه گروهی مزدور، فاسد و دزد را بر آنان مسلط کرده است؛ مزدورانی که منابع ملی ملت عراق را غارت، زیرساخت‌ها و مراکز نظامی را نابود، فساد و رشوه را در ادارات و وزارتخانه‌ها مشروع کرده‌ و ثروت‌های این ملت را به یغما برده‌، مرز‌ها را به روی گروه‌های تروریستی باز و مطبوعات و رسانه‌هایی را اجیر کرده‌اند تا علیه عراق فعالیت کنند؛ این فقط بخشی از طرح‌های مخرّب آمریکا در عراق است.

لذا در شرایط فعلی عراقی‌ها به‌هیچ عنوان نیازی به حضور آمریکایی‌ها در کشورشان ندارند و آن‌ها باید خاک عراق را مسالمت‌آمیز ترک کنند و به اشغالگری خودشان پایان دهند؛ وگرنه گروه‌های مقاومت اسلامی به زور متوسل خواهند شد.

در همین خصوص گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای مشترک حضور آمریکایی‌ها در عراق را اشغالگری دانسته و بر ادامه مقاومت تا خروج کامل این نیروها از عراق تاکید کردند و هشدار دادند که در صورت عدم خروج، خاک عراق را به جهنمی برای اشغالگران آمریکایی‌ها تبدیل خواهند کرد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد، اوضاع سیاسی عراق وارد مرحله جدیدی شده و کار بر آمریکایی‌ها در آینده دشوار خواهد شد؛ لذا آمریکایی‌ها باید بین ماندن و فرار از عراق یکی را انتخاب کنند؛ زیرا در صورت عدم خروج با مقاومت سرسختانه تمامی گروه‌های مقاومت مواجه خواهند شد و تبعات سختی فرا روی آن‌ها رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها