یادداشت/ مصطفی بوعذار

وظیفه هنرمندان در بازتاب حماسه سربازان سلامت

بی‌شک حماسه سربازان سلامت در یاد‌ها می‌ماند چراکه در گذر زمان، هر درد و بلای مردم را سپر می‌شوند و خود بی نام و نشان، در شلوغی اجتماع محو می‌شوند. وظیفه همه فرهیختگان و هنرمندان است که بازتابی از حماسه این روز‌ها باشند تا نسل‌های آتی با روحیه و فرهنگ مقاومت و ایثار آشنا شوند.
کد خبر: ۳۹۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵ - 10April 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- مصطفی بوعذار؛ این روزها نه تنها مراکز بهداشتی و بیمارستانی بلکه تمام سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی و اقشار مختلف تبدیل به صحنه نبرد علیه کرونا ویروس شده است و قطعا پیروز این میدان، سپیدپوشان گمنام سلامت مردم هستند.

ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه امری مهم است که بارها بر آن تاکید می‌شود و برخی مدیران نالایق با دادن «شعار» براحتی از آن عبور می‌کردند. جلوهای زیبای ایثار و از خود گذشتگی در جامعه و در جای جای این سرزمین نمود پیدا کرده است.

تاریخ مملو از فداکاری و خدمات ایثارگرانه پزشکان و پرستاران ایرانی است، فرشتگانی که در روزهای سخت همچون دفاع مقدس، زلزله، سیل و بیماری همراه و همدم آسیب دیدگان بوده و در این شرایط حساس نیز، خانه و زندگی خود را رها کرده و برای سلامتی مردم و بهبودی بیماران کرونایی و غیر کرونایی تمام قد ایستاده‌اند.

باورکنید فقط شنیدن خبر بهبودی بیماران است که خستگی را از وجودشان می زداید. نقش فرهیختگان و هنرمندان در ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. در شرایطی که نبض شهر گاها در دستان دروغ پراکنان و شایعه سازان می افتد، حرکت های خلاقانه وخودجوش برخی هنرمندان فضای موجود را تلطیف می‌کند.

در این میان هنرهای انفرادی شامل نقاشی، گرافیک، شعر و ادبیات مکتوب همواره پیشتاز بازتاب اتفاقات و رویدادهای اجتماعی در جامعه هستند. انتشار وسیعی از مطالب و اشعار شاعران کشور با همراهی گرافیست‌های باتجربه نمونه‌های بارزی از تعهد هنرمندان کشور است که همپای مردم و برای سلامت مردم تلاش کردند.

پیش از این هنرمندان تئاتر در محتوای آثار نمایشی به ایثار و جانفشانی جامعه پزشکی بسیار پرداخته اند که با این شرایط در آثار بعدی نیز قطعا نمود بیشتری خواهد داشت. هنرمندان تئاتر، هنرمندانی مردمی هستند که همواره در تولید آثار نمایشی دغدغه مردم را دستمایه قرار دادند و در کنار مردم فعالیت کردند.

این روزها شبکه های اجتماعی مملو از پیام‌ها و تصاویر هنرمندان بهمراه ابتکارات خلاقانه و ظهور جشنواره‌های مجازی با این موضوع است.

بی شک حماسه سربازان سلامت در یادها می ماند چرا که در گذر زمان، هر درد و بلای مردم را سپر می شوند و خود بی نام و نشان، در شلوغی اجتماع محو می شوند. وظیفه همه فرهیختگان و هنرمندان است که بازتابی از حماسه این روزها باشند تا نسل های آتی با روحیه و فرهنگ مقاومت و ایثار آشنا شوند.

کرونا ویروس که بسیاری از جهانیان را به وحشت وا داشته، امروز با دستان پرتوان سربازان جبهه سلامت در حال زمینگیر شدن است و وظیفه ماست که در این راه به قلم وبه قدم یاریگر این عزیزان باشیم.

از طرفی برخی با نشستن پشت میز ریاست و گرفتن ژست های پوپولیستی و عوام فریبانه، سعی درالقای ناامیدی و رخوت در مردم هستند افرادی که معنی (مقاومت) را هیچ گاه درک نکرده اند.

مدیران ارشد بهداشت و درمان، فداکارانه و مخلصانه در وسط میدان حضور دارند و پا به پای همرزمانشان برای شکست دادن این «ویروس ناخوانده» از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار