مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

شهید آوینی هنرمند مردمی بود که بعد از شهادتش ماندگار شد

«عباس زارع» گفت: شهید «سید مرتضی آوینی» راه خود را از میان مردم انتخاب کرد و بدین سبب فعالیت و هنر او در زمان خودش تاثیرگذار و بعد از شهادتش ماندگار شد.
کد خبر: ۳۹۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ - 08April 2020

شهید آوینی هنرمند مردمی بود که بعد از شهادتش ماندگار شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گرامیداشت یاد شهید «سید مرتضی آوینی» و بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: بیستم فروردین ماه، روز هنر انقلاب اسلامی، یادآور عروج عارفانه هنرمند فرزانه، راوی با صفای روایت فتح، شهید «سید مرتضی آوینی» است.

زبان هنر یکی از رساترین و قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ‌ها و به‌وجود آمدن تمدن‌هاست و این هنر بایستی ممتاز و فاخر و پیشرو باشد و او با این نگاه، راهی نو فراروی هنرمندان اندیشمند و متعهد گشود.

شهید آوینی راوی مخلص روایت فتح؛ در حقیقت روایتگر فتوحات روحانی خود در گذر از این جهان ناسوت به سیر در عالم لاهوت بود و همواره عوالم شگفت روحی و غوغای خاموش درون خویش را در سیر و سلوک عارفانه‌اش روایت می‌کرد.

او، معتقد به باورهای دینی و انقلابی و ملی و معنوی بود، بنابراین راه خود را از میان مردم انتخاب کرد نه خارج از مردم، بدین سبب فعالیت و هنر او در زمان خودش تاثیرگذار شد و بعد از شهادتش ماندگار.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و یاد سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» این روز را به تمامی هنرمندان و فرهیختگان مازندرانی که در راه اعتلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی گام برمی‌دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار