معرفی کتاب‌های دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگسرای کار و تعاون

رییس فرهنگسرای کار و تعاون فعالیت‌های این فرهنگسرا را در روزهای قرنطینه تشریح کرد.
کد خبر: ۳۹۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ - 08April 2020

معرفی کتاب‌های دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگسرای کار و تعاونبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سیداسماعیل جعفرپور» رییس فرهنگسرای کار و تعاون درباره فعالیت‌های این فرهنگسرا درروزهای قرنطینه اظهار داشت: با توجه به الزامات و بخشنامه‌های حضور حداقلی کارکنان در راستای فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، فعالیت‌های مختلفی از سوی این فرهنگسرا ازجمله دوره‌های آموزشی آفلاین و آنلاین، معرفی کتاب، کارآفرینی و مهارت آموزی، اوقات فراغت، خلاقیت و مهارت‌های زندگی با شعار به سوی آسمان در فضای مجازی انجام گرفته است.

وی گفت: تولید هفت محصول دوره های مشاوره و مهارتهای زندگی خانواده پایدار به منظورکمک به کاهش استرس ناشی از اپیدمی کرونا ویروس در خانواده ها و نیز آموزش نحوه پیشگیری و مواجهه با این بیماری؛ با مشارکت نخبگان محلی و مشاورین آموزشی فرهنگسرا، با عناوین مدیریت استرس، با کرونا چگونه برخورد کنیم، خود تدبیری، صلح درون و تفاوت های فردی در اختیارعلاقمندان قرار گرفته است.

جعفرپور ادامه داد: ارائه و استمرار خدمات آموزشی به نونهالان پیش دبستانی فرهنگسرای کار و تعاون بر اساس سرفصل‌های آموزشی مصوب و ابلاغی مرکز آموزش با محتوای آموزشی مفاهیم دینی- نقاشی با نشاسته – نقاشی با چشم بسته- نقاشی روی آینه- نقاشی با نمک- آشنایی با اقوام ایرانی- آشنایی با عقاب‌ها- مرور اعداد از یک تا 10- ساخت کارت تبریک- ساخت آکواریوم- کاشت دانه- آشنایی با پرستو- ساخت بازی دوز- رنگ کردن تخم مرغ – دست ورزی- و آشنایی با بسته ده تایی از طریق فضای مجازی برای نوگلان تولید و دراختیارشان قرار گرفته تا از فضای آموزشی دور نشوند. همچنین برای نونهالان کلبه شادی (کلاسهای خلاقیت) نیز بر اساس سرفصل های آموزشی مصوب و ابلاغی مرکز آموزش محتوای آموزشی با عنوان ساخت خانه چادری – نقاشی روز طبیعت- شعر خوانی بهار برای نونهالان تولید و ارائه گردید.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه و استمرار خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه علامه طباطبایی(ره) چهار برنامه تحت عناوین آن مرد با باران می آید، کتاب خاطرات سفیر، جشن حنابندان و کتاب من زنده ام از طریق فضای مجازی و به علاقمندان معرفی شد. همچنین 9 برنامه قصه خوانی کودک با قالب قصه های صوتی( شنیداری) تولید و از طریق فضای مجازی و اینستاگرام معرفی و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

جعفرپور درباره فراگیران دوره های زبان انگلیسی گفت: بر اساس سرفصل های آموزشی مصوب و ابلاغی مرکز آموزش محتوای آموزشی به صورت آنلاین و آفلاین برای فراگیران تولید و ارائه گردید.

وی در پایان همچنین گفت: فراگیران دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی نیز پنج فایل ویدئویی با محتوای آموزش هنر گل چوب توسط استاد مهدی حکیم الهی، زهرا یادگاری هنر سوخته نگاری روی چوب، و هنر خوشنویسی استاد محمد جدی؛ تولید و از طریق فضای مجازی و اینستاگرام در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

رییس فرهنگسرای کار و تعاون درباره میزان استقبال شهروندان از برنامه‌ها بیان کرد: تلاش کرده‌ایم برنامه‌ها را به شکلی طراحی کنیم که برای مخاطبان مفید و کاربردی باشد؛ لذا از میزان لایک ها و تعداد بینندگان محتواها هم اینطور بر می‌آید که استقبال خوب بوده است.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های فرهنگسرای کار و تعاون می‌توانند به صفحه این مرکز در فضای مجازی به نشانی‌ اینستاگرام farhangsara_kar مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار