«شهید صادق فعله آذری»:

کارهایتان را خالصانه برای خدا انجام دهید

سردار «شهید صادق فعله آذری» در نامه‌هایش سفارش می‌کرد که همیشه کارهایتان را خالصانه برای خدا انجام دهید.
کد خبر: ۳۹۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ - 09April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «شهید صادق فعله آذری» در هفتم شهریور سال 1338 در تبریز به‌ دنیا آمد. دوران ابتدایی را در دبستان ممتاز و مقطع راهنمایی را در مدرسه تمدن گذراند. وی تا سوم نظری درس خوانده بود که با شروع انقلاب اسلامی به ندای خمینی کبیر لبیک گفت و شبانه روز خودش را وقف انقلاب کرد.

صادق از اولین گروه جوانان بود که پس از پیروزی انقلاب به خدمت سربازی اعزام شد تا در مقابل ضدانقلاب و دشمنان خارجی بایستد. راز و نیاز طولانی با حضرت حق و توسل به ائمه مصومین از برنامه‌های خودسازی او بود و به برنامه خودسازی که حضرت امام تاکید فرموده بودند عمل می‌کرد و بیشتر روزها را روزه می‌گرفت.

وی با هجوم وحشیانه حزب بعث عراق در 31 شهریور 59 به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در عملیات‌های گروه چمران، سوسنگرد، فتح‌المبین و بیت‌المقدس حضور داشت. شجاعت کم نظیر صادق زبان زد رزمندگان آذربایجان بود.

اخلاص، تواضع و شجاعت این فرمانده شجاع در عملیات مسلم ابن عقیل که فرمانده گروهان در گردان شهید مدنی بود، موجب مقاومت در ارتفاعات سلمان کشته و سان واپا شد.

ارتباط ایشان با رزمندگان خیلی صمیمی بود و هیچ دلبستگی به مال دنیا نداشت. سال 1361 پیکانی داشت که در مرخصی‌ها بیشتر دست نیروهایش بود و خودش پیاده رفت و آمد می‌کرد.

سردار شهید آقا مهدی باکری به دلایل وجود لیاقت و ایمانش، فرماندهی گردان حضرت علی‌اکبر (علیه السلام) را در عملیات والفجر مقدماتی برعهده برادر صادق آذری گذاشت که در آن عملیات تلاش‌های مخلصانه‌اش در کارنامه دفاع مقدس ثبت شده است.

پس از آن فرماندهی گردان قدس را عهده دار شد و در جلسات سپاه 11 قدر که شهید حاج ابراهیم همت فرماندهش بود شرکت و طرح خود را برای عملیات والفجر یک تشریح کرد.

خداوند متعال شهادت را به عنوان پاداش زحماتش در در عملیات والفجر یک به این سردار گمنام لشکر 31 عاشورا هدیه داد و در 21 فروردین سال 1362 در خون خود غلطید و به مقصد پرواز کرد.

از سفارشات همیشگی این سردار شجاع که در نامه‌هایش هم به یادگار مانده است این بود که کارهایتان را خالصانه برای خدا انجام دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار