سردار اشتری خبر داد؛

ارائه ۷۰ میلیون خدمت توسط نیروی انتظامی در سال ۹۸/ حضور پلیس در خط مقدم مبارزه با کرونا

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیون خدمات توسط نیروی انتظامی انجام شده است، گفت: در سال گذشته شش میلیون گواهینامه، شش میلیون خدمت به اتباع خارجی و بیش از یک میلیون اثر انگشت انجام شده است.
کد خبر: ۳۹۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹ - 12April 2020

ارائه ۷۰ میلیون خدمت توسط نیروی انتظامی در سال ۹۸/ حضور پلیس در خط مقدم مبارزه با کرونابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی شب گذشته در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ یک سال پر حادثه‌ای بود، اظهار داشت: در سال گذشته حوادث غیر مترقبه‌ای رخ داد و مردم، دستگاه‌ها و نیروی انتظامی درگیر آن بودند.

وی افزود: ابتدای سال ۱۳۹۸ با سیل همراه بود و چند استان بزرگ کشور آسیب‌هایی دیدند و نیروی انتظامی با امادگی که داشت بحث امنیت را در این استان‌ها برقرار کرد و کار اطلاع رسانی و پیشگیری را انجام داد.

شهادت سردار سلیمانی خسارت بزرگی برای کشور بود

سردار اشتری گفت: شهادت سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی خسارت بزرگی برای مردم و ملت ایران بود و حضور و تشییع باشکوه افتخاری برای کشور ما بود و نشان داد مردم پای انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر استان‌های اعلام شده در بیشتر شهر‌های کشور برگزار شد، گفت: ماموران ناجا با حضور در جای جای کشور امنیت این مراسمات را به خوبی برقرار کردند و این یک افتخار برای نیروی انتظامی است.

صدور ۷۰۰ هزار کارت موقت در ایام اربعین

سردار اشتری با اشاره به حادثه آبان ماه گفت: پس از افزایش قیمت بنزین برخی‌ها به دنبال ایجاد آشوب در کشور بودند؛ نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله با آشوبگران قرار گرفت و پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی صف مردم از اغتشاشگران را جدا کرد.

فرمانده ناجا ادامه داد: برقراری امنیت انتخابات از دیگر برنامه‎ها و ماموریت‌های ناجا بود که خوشبخانه به خوبی انجام شد و انتخابات در کمال آرامش و امنیت در کشور برگزار شد؛ بیش از ۲۵۰ هزار مامور وظیفه برقراری امنیت انتخابات را بر عهده داشتند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه در اربعین حسینی بیش از سه میلیون نفر برای زیارت از ایران عازم عراق شدند، گفت: برای ۷۰۰ هزار نفر کارت موقت سفر صادر شد که این یک کار بزرگ بود.

حضور پلیس در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در پایان سال ۱۳۹۸ ویروس کرونا وارد کشور شد، گفت: ماموران ناجا همچون پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس قرار گرفتند و در حوزه پیشگیری اقداماتی موثری انجام دادند.

سردار اشتری در بخشی از سخنان خود با اشاره به آشنایی خود با حاج قاسم سلیمانی گفت: آشنایی با حاج قاسم یکی از توفیقاتی بود که طی سال‎های گذشته نصیب من شد و این بزرگترین افتخار من است.

وی ادامه داد: در اولین دیداری که با حاج قاسم داشتم وی اعلام آمادگی کرد که در کنار نیروی انتظامی باشد، من در این دیدار از حاج قاسم خواستم که در سال دو بار در نیروی انتظامی حضور پیدا کند و او در سال یک تا دو بار در نیروی انتظامی حضور پیدا می‌کرد.

۴۰ درصد از طرح هوشمندسازی در ناجا اجرا شده است

وی با بیان اینکه شعار هفته پلیس در سال گذشته پلیس هوشمند، امین مردم بود، گفت: هم اکنون ۴۰ درصد کار در پلیس هوشمندسازی شده است و امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم این طرح را کامل کنیم؛ به عنوان مثال برای تعویض پلاک اشخاص نیاز نیست به مراکز شماره گذاری پلیس حضور پیدا کنند و با حضور در پلیس + ۱۰می‌توانند کارهای خود را انجام دهند و فرد تنها یک روز برای کارهای نهایی به مرکز شماره گذاری مراجعه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس راه و راهور اگر تصادفی رخ دهد ماموران ما کروکی آن را به وسیله دست افزارها ثبت می‌کنند و آن را به صورت مجازی به اداره بیمه و پلیس راهور ارسال می‌کنند و خسارت به صورت مجازی پرداخت می‌شود.

ارائه ۷۰ میلیون خدمت توسط پلیس در سال ۱۳۹۸

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیون خدمات توسط نیروی انتظامی انجام شده است، گفت: در سال گذشته شش میلیون گواهینامه، شش میلیون خدمت به اتباع خارجی و بیش از یک میلیون اثر انگشت انجام شده است.

وی در خصوص پلیس امنیت خصوص اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در ناجا انجام شد راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی بود؛ این پلیس با هدف پیشگیریو برخورد با جرایم اقتصادی و کمک به پیشرفت اقتصاد از ابتدای سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرد.

نقش پلیس امنیت اقتصادی در تحقق شعار سال 

سردار اشتری با بیان اینکه سال گذشته سال رونق تولید و امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: پلیس امنیت اقتصادی می‌تواند نقش موثری در تحقق این شعار داشته باشد.

وی ادامه داد: پلیس اقتصادی می‌تواند باعث برقرای امنیت برای کسانی باشد که در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ اگر بتوانیم تولید امنیت داشته باشیم و جلوی قاچاق را بگیریم می‌توانیم جهش تولید تحقق بخشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس گمرک هم اکنون در ۱۲ گمرک اصلی کشور حضور فعال دارد، گفت: تا پایان سال در تمامی گمرکات حضور پیدا خواهیم کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا و بازرسی گمرکات نیاز به دسترسی به سامانه، بانک اطلاعاتی و تجهیزات به روز داریم، افزود: نیروی انتظامی هم اکنون به ۶۰ درصد از بانک‌های اطلاعایت دسترسی دارد.

وی ادامه داد: امروز نیروی انتطامی نیازمند تجهیزات کنترلی است و اگر بخواهیم به تولید کمک کنیم باید راه‌های اصلی ورود اجناس غیر مجاز کنترل شود؛ اگر کنترل به خوبی در گمرکات انجام شود دیگر نیاز نیست در دورن شهرها به دنبال انبارها باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از بودجه ناجا صرف حقوق می‌شود، افزود: از این بودجه چیزی برای خرید تجهیزات نمی‌ماند؛ امروز در ناجا یک ماموریت هم نداریم که یک ماه عقب انداخته شود و وقتی پلیس می‌گوید باید تجهیزات به روز داشته باشد برای خودش نیست و سودش برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه هر ساله جرایم، خودروها و سفرها افزایش پیدا می‎کند، گفت: به نسبت ماموریت‌های ناجا تجهیزات ما کم است؛ فرق پلیس ما با پلیس دیگر کشورها این است که آن‌ها با تجهیرات و امکانات کار می‌کنند اما پلیس ما با عشق، علاقه و روجیه جهادی ماموریت خود را انجام می‌دهند.

۳۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ در سال ۱۳۹۸

سردار اشتری با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ انجام شده و ۳۵ درصد از این تماس‌ها منجر به اقدام شده است، خاطرنشان کرد: کمبودها هیچ خللی در ماموریت‌ها نداشته است و هر چقدر به ‌پلیس کنند به امنیت هر چه بیشتر کشور کمک شده است.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص سفرهای نوروزی گفت: در ایام عید حدود ۶۰ درصد کاهش سفر داشتیم که باعث شد حدود ۶۵ درصد کاهش جانباختگان جاده‌ای داشته باشم و حدود ۶۰۰ نفر کمتر کشته شدند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از روز اول ورود ویروس کرونا به کشور وارد میدان شد، گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی در کنار نیروهای مسلح قرار گرفت و با هدایت ستاد کل نیروهای مسلح تمام توان خود را تحت عنوان قرارگاه امام رضا برای شکست ویروس کرونا به کار گرفت.

بستری دو هزار ۸۰۰  بیمار کرونای در بیمارستان‌های ناجا

سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی ۹ بیمارستان و ۵۹ مرکز کلینیکی خود را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرد؛ تا به امروز حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های ما مراجعه کردند و حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌هایمان بستری شدند.

فرمانده ناجا بیان کرد: از این دو هزار و ۸۰۰ نفر حدود ۵۰۰ نفر افرادی بودند که وضع حالی بدی داشتند و هم اکنون تنها ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ناجا بستری هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی اولین نهادی بود که از تجهیزاتش برای ضدعفونی کردن معابر استفاده کرد و بیش از ۷۰۰ نقطه در شهرهای مختلف توسط یگان ویژه ضدعفونی شده است.

بازرسی ۳۰ هزار انبار و داروخانه

سردار اشتری اظهار داشت: ۳۰ هزار انبار و داروخانه را بازرسی کردیم که از این تعداد سه هزار انبار و داروخانه به دلیل احتکار پلمب شدند؛ همچنین بیش از هزار و ۳۶۵ مورد توسط پلیس فتا برخورد شد که از این موارد ۳۶۵ نفر دستگیر و مابقی اخطار تلفنی داده شد.

وی در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: اجرایی کردن این طرح بر عهده ناجا بود؛ از روزی که این طرح تصویب شد همکارانم به صوزت شبانه روزی در ورودی و خروجی شهرها مستقر شدند.

فرمانده ناجا درباره فعالیت اصناف گفت: تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونادر این خصوص انجام شد؛ نمونه کار خوبی که انجام شد ۱۳ فروردین بود که با برنامه ریزی ناجا و هشدارهای داده شده و همکاری مردم به خوبی اجرا شد.

سردار اشتری در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر گفت: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در صورت تامین مکانی برای آن‌ها ظرف یک هفته همه آن‌ها را جمع آوری کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها