معرفی کتاب:

«سیمای عاشورائیان» جلد اول

کتاب «سیمای عاشورائیان» جلد اول، مجموعه تصاویر سردار سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده دلاور توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در صفحات رنگی به رشته چاپ در آمده است.
کد خبر: ۳۹۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ - 23April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، کتاب «سیمای عاشورائیان» جلد اول، مجموعه تصاویر سردار سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده دلاور توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در صفحات رنگی به رشته چاپ در آمده است.

این کتاب در 32 صفحه رنگی و به تیراژ 2000 جلد به کوشش «صمد علی‌بیگلو» و «رضا قلیزاده» توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است.

سردار سرلشکر پاسدار شهید «حسن شفیع‌زاده» در مرداد ماه سال 1336در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مومن، متدین و مقلد امام، پرورش یافت. از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه های سوگواری امام حسین(ع) حضور داشت و عشق خدمتگزاری به آستان شهید پرور حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) در عمق وجودش ریشه دوانید. سادگی، بی آلایشی و گذشت او در سنین کودکی زبان زد عام و خاص بود.

پس از اخذ دیپلم به خدمت سربازی اعزام شد و همزمان با اوج گیری حرکت پیروزمندانه‌ی انقلاب اسلامی، در سایه‌ی رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) با روحانیون معظم در تبعید، همچون شهید آیت الله مدنی و شهید آیت الله دستغیب در تماس بود و در داخل پادگان، فعالیت‌های زیادی جهت راهنمایی و خنثی‌سازی تبلیغات حکومت نظامی انجام می‌داد و در همان حال به پخش پیام ها و اعلامیه های حضرت امام خمینی‌(ره) در داخل و خارج پادگان نیز می‌پرداخت.

او با شور وصف ناپذیری در روزهای سرنوشت ساز 21 و 22 بهمن ماه 1357 تلاش می‌کرد و برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نبود. شهید شفیع‌زاده، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اولین هسته‌ی مسلح این نهاد انقلابی را پی ریزی کرد و در سمت مسئول عملیات سپاه تبریز در سرکوبی خوائنین و اشرار آذربایجان و حزب منحرف خلق مسلمان نقش فعالی داشت و به خاطر ارادتی که به شهید محراب حضرت آیت الله مدنی داشت، مسئولیت حفاظت از بیت معظم‌ له را نیز بر عهده گرفته بود.

 در سال 1359 پس از هجرت از تبریز در سپاه ارومیه با سردار شهید مهدی باکری به نبرد با حزب دمکرات پرداخت وی با شروع جنگ تحمیلی و محاصره‌ی آبادان، با یک دسته خمپاره انداز که تحت مسئولیت شهید باکری اداره می‌شد به جبهه‌های جنوب شتافت.

با نیاز جبهه‌های جنگ به آتش پشتیبانی شهیدان حسن تهرانی مقدم و حسن شفیع زاده ماموریت یافتند توپخانه سپاه را راه اندازی کنند که اوج افتخارتوپخانه سپاه در عملیات والفجر 8 تجلی یافت و عملیات کربلای 5 به جنگ آتشها معروف شد.

سردار شهید حسن شفیع‌زاده ضمن شرکت در کلیه‌ی صحنه‌های عملیاتی، مسئولیت فرماندهی توپخانه، طرح ریزی و هدایت آتش پشتیبانی را در قرارگاه‌های مختلف به عهده داشت و آخرین مسئولیت ایشان فرماندهی توپخانه سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا‌(ص) بود.

 شهید شفیع‌زاده در اردیبهشت ماه سال 1366 در منطقه‌ی عملیاتی کربلای 10 در شمال غرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، پس از اصابت گلوله‌ی توپ دشمن  به خودروی ایشان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا نایل شد و با بدنی قطعه قطعه و غرق به خون به دیدار معشوق شتافت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها