سردار ادیبی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

ارائه آموزه‌های دفاع مقدس به دانش آموزان در طرح «معلم‌راوی»/ اقدامات خوب دستگاه‌های مرتبط با راهیان نور در مبارزه با کرونا

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از تصویب اجرای طرح «معلم‌راوی» در سال ۹۹ در هفتاد و پنجمین نشست راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ - 23April 2020

ارائه آموزه‌های دفاع مقدس به دانش آموزان در طرح «معلم راوی» / اقدامات خوب دستگاه‌های مرتبط با راهیان نور در مبارزه با کروناسردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص جزئیات هفتاد و پنجمین نشست راهیان نور اظهار داشت: شورای سیاستگذاری راهیان نور برای تعیین سیاست‌های کلی و بررسی وضیعت راهیان نور به صورت ماهانه در ستاد مرکزی راهیان نور و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار و فرماندهان کارگروه‌ها به ریاست رئیس ستاد کل راهیان نور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جلسه نیز برای بررسی اقدامات آتی و ارائه گزارش برنامه‌های صورت‌گرفته گذشته بود که قرارگاه سپاه و بسیج، گزارش خوبی در ارتباط با نقش و فعالیت مراکز راهیان نور، محل‌های اسکان و همینطور مجموعه خادمین راهیان نور در کمک به مردم و متولیان حوزه مقابله با شیوع ویروس «کرونا» ارائه دادند که نشانگر این بود، مجموعه راهیان نور در ارائه خدمات اجتماعی و کمک‌رسانی در ابتلائات و حوادث، یکی از رده‌های ممتاز و پیگیر است که نقش خود را به درستی ایفا می‌کند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور بیان کرد: برای اینکه زنجیره اقدامات راهیان نور به منظور توسعه نیروی انسانی مومن، کارآمد انقلابی و آشنا به دفاع مقدس را تکمیل کنیم، در حال ایجاد طرح «معلم‌راوی» با کمک وزارت آموزش و پروش و قرارگاه‌های راهیان نور سپاه و بسیج و باقی متولیان هستیم. کلیات طرح در جلسه به تصویب رسید که امیدواریم بتوانیم با اجرای آن در سال ۹۹ بخشی از نیازمندی‌های خود در حوزه نیروی انسانی راهیان نور را تامین کنیم.

وی در توضیح طرح معلم‌راوی گفت: معلم‌راوی طرحی است که کمیته کارشناسی این امر در ستاد مرکزی راهیان نور با حضور مسوولین و متولیان امر در ستاد، برای تهیه محتوای علمی و آموزشی حوزه دفاع مقدس و آموزش روایتگری به معلمان، تشکیل می‌شود تا در طرح‌های مختلف حوزه ایثار و جهاد و شهادت، علی‌الخصوص راهیان نور و اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی و اردو‌های شمیم نور که در سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود، از آنان بهره گیریم.

سردار ادیبی توضیحی در خصوص طرح «شمیم نور» ارائه کرد و افزود: طرح «شمیم نور» دربرگیرنده بخش عظیمی از دانش‌آموزان کشور است که به اردو‌های راهیان نور اعزام نمی‌شوند. برنامه‌ریزی شده تا در مراکز مرتبط با مراکز ایثار و شهادت بازدید‌هایی را در شهر‌ها و استان‌‎های خود انجام دهند، از جمله مجموعه‌های قابل بازدید در این طرح، موزه‌های دفاع مقدس، گلزار‌های شهدا، گلزار‌های شهدای گمنام، آسایشگاه‌های جانبازان و... است که در قالب اردو‌های نیم روزه یا یک روزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار