در سایه گسترش کرونا انجام می شود؛

پویش حقوقی بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین

فعالان ۲۲ شهر در سراسر جهان برای آزادی زندانیان سیاسی و آزادی بیان در بحرین یک پویش حقوقی بین المللی به راه انداختند.
کد خبر: ۳۹۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ - 29April 2020

پویش حقوقی بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، فعالان ۲۲ شهر از سراسر جهان یک پویش حقوقی گسترده در یوتیوب برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین به راه انداخته اند.

این پویش، همزمان با شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به گسترش ویروس کرونا در زندان‌های رژیم آل خلیفه و بی‌توجهی مقامات بحرین نسبت به وضعیت بهداشتی این زندانیان آغاز شده است.

بسیاری از این زندانیان با وجود شرایط بد جسمی آزاد نشده‌اند. این پویش به زبانهای مختلف در کشورهای سراسر جهان از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، سوئیس، هلند، پرتغال، آذربایجان … و با عنوان «زندانیان را در بحرین آزاد کنید» به راه افتاده است.

لازم به ذکر است که چهره های برجسته مخالف بحرینی از جمله شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق، حسن مشیمع رئیس جنبش جماعة الحق، عبدالوهاب حسین، عبدالهادی الخواجه، نزار الوداعی… هم چنان در زندانهای بحرین به سر می برند.

گزارش های منتشر شده از سوی خانواده های این زندانیان و همچنین مخالفان و نهادهای بین المللی حاکی از آن است که با وجود گسترش ویروس کرونا در بحرین، مسئولان این کشور هیچ اقدام قابل توجهی در قبال اوضاع زندانیان سیاسی انجام نداده اند به طوری که این زندانیان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته و هیچ اقدامی برای مقابله با این ویروس در زندان های بحرین انجام نشده است.

نهادهای معارض در بحرین اعلام کردند که اوضاع جسمی «حسین الساری» یکی از زندانیان سیاسی در بحرین به قدری وخیم شده که وی دیگر نمی تواند بر روی پاهایش راه برود.

الساری از ۳ سال قبل در زندان های بحرین از اوضاع جسمی وخیمی رنج می برده ولی این شرایط در سایه گسترش ویروس کرونا وخیم تر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار