موافقت دادستان کل رژیم صهیونیستی با نتانیاهو برای تشکیل کابینه

دادستانی کل رژیم صهیونیستی به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد، نتانیاهو می‌تواند بدون مانع قانونی تشکیل کابینه دهد.
کد خبر: ۳۹۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ - 30April 2020

موافقت دادستان کل رژیم صهیونیستی با نتانیاهو برای تشکیل کابینهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، علی‌رغم سه پرونده فساد مالی و دولتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی با آن در دادگاه مواجه است، «آویخای مندلبیت» دادستان کل این رژیم امروز (پنجشنبه) با تشکیل کابینه توسط وی موافقت کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، مندلبیت در نامه‌ای به دیوان عالی رژیم صهیونیستی گفت که مأمور شدن نتانیاهو برای تشکیل کابینه بعدی این رژیم، منع قانونی ندارد.

هیأت منصفه ۱۱ نفری دیوان عالی تا هفته آینده وقت خواهد داشت تا بعد از جلسات دادگاه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در موضوع پرونده‌های فساد نتانیاهو و همچنین تغییرات در قوانین پایه تشکیل کابینه به‌عنوان بخشی از توافق لیکود-آبی‌وسفید، رأی نهایی را در این باره صادر کند.

بر این اساس، اعلام نظر مندلبیت به دیوان عالی رژیم صهیونیستی، بعد از درخواست حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» از این دیوان برای مجوز دادن به نتانیاهو برای باقی ماندن در سمت نخست‌وزیری و اجتناب از دور چهارم انتخابات در یک سال جاری آنهم در بحبوحه شیوع ویروس «کووید۱۹» انجام شد.

به نوشته جروزالم‌پست، مندلبیت و دیوان عالی همچنین تا کنون به بهانه‌های مختلف، دادخواست‌های متعدد برای برکناری نتانیاهو از نخست‌وزیری را رد کرده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» چندی پیش گزارش داده بود نتانیاهو در گفتگو‌های خود در محافل خصوصی، دیوان عالی را به راه‌اندازی شورش خیابانی در صورت برکناری وی از نخست‌وزیری تهدید کرده است.

دادستانی کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار