مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس به دانشجویان

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک فرصت بی‌نظیر است که می‌تواند ارزش‌ها و دستاورهای دوران جنگ تحمیلی را برای نسل جوان و دانشجویان در مراکز آموزشی بازخوانی کند.
کد خبر: ۳۹۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ - 03May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «مختار یوردخانی» رئیس دانشگاه جامع پیام نور استان سمنان اظهار داشت: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس محور اصلی تعامل، همکاری و ارتباط بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و دانشگاه ها پيام نور است و باید روز به روز این درس در مراکز آموزشی تحت پوشش این دانشگاه تقویت شود.

این مسئول گفت: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس سبب آشنایی دانشجویان با آرمان‌های بلند انقلاب و از خودگذشتگی  و پایمردی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس می شود.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ارزشمند ملت ایران است، اضافه کرد: از خودگذشتگی و ایثار شهدا، توکل بخدا، پیروی از ولایت رمز موفقیت آنان در جبهه حق علیه باطل بود و امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در بین دانشجویان و دانشگاهیان ترویج کرد.

وی در خصوص برنامه های چهلمین  سالگرد دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: دفاع همه جانبه و مقدس، جزیی از هویت و فرهنگ ملت ما است و همه تکلیف داریم از این سرمایه معنوی و میراث پرافتخار بخوبی حفاظت و حمایت کرده و آن را تقویت کنیم و برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک فرصت بی‌نظیر است که می‌تواند ارزش ها و دستاورهای  دوران  جنگ تحمیلی  را برای نسل جوان و دانشجویان در  مراکز آموزشی بازخوانی کند.

سلامی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق در برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید کیفیت، اثربخشی و فراگیری برنامه‌ها متناسب با جامعه هدف که دانشجویان می باشند  مد نظر قرار گیرد.

در این دیدار مقرر شد برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا اسفند سال جاری، تدوین نقش رزمندگان و ایثارگران دانشگاه پیام نور در دوران دفاع مقدس و چاپ به صورت کتاب، استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در تدوین مقالات دانش‌نامه دفاع مقدس استان، برگزاری دوره آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس به صورت مجازی ویژه اعضای هیئت علمی، استادان و کارکنان دانشگاه، مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار