تداوم سرقت کشتی‌های حامل مواد غذایی و فرآورده‌های نفتی یمن توسط ریاض

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن امروز جمعه خبر داد که با وجود شیوع ویروس کرونا، ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به دزدی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی در دریا ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ - 08May 2020

تداوم سرقت کشتی‌های حامل مواد غذایی و فرآورده‌های نفتی یمن توسط ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «امین الشباطی» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن از تداوم تجاوزات ائتلاف عربستان سعودی علیه ملت یمن خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از الشباطی گزارش داد: «با توجه به شیوع ویروس کرونا، ائتلاف متجاوز [سعودی] همچنان به دزدی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی در دریا ادامه می‌دهد».

وی تأکید کرد که سازمان ملل و ائتلاف متجاوز سعودی، مسئول هر گونه قطع خدمات اساسی و ضروری به ملت یمن در دوران شیوع کرونا هستند.

این مسئول یمنی پیشتر از دزدی یک کشتی حامل فرآورده‌های نفتی متعلق به یمن خبر داده بود که اخیرا آزاد شد.

شرکت نفت یمن 19 فروردین ماه گذشته اعلام کرد که ائتلاف سعودی-آمریکایی کشتی «بهیا داماس» را پس از ۱۴۶ روز توقیف در سواحل یمن آزاد کرد. این کشتی حامل ۲۴ هزار و ۸۵۴ تن بنزین بود.

الشباطی در واکنش به آزادی این کشتی، گفت که عربستان سعودی برای توقیف این کشتی، هیچ توجیهی نداشته است.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی که با حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با نام «طوفان قاطعیت» آغاز شد و پس از مدتی به عملیات «احیای امید» تغییر نام داد.

این عملیات با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد. در این تجاوز نظامی، علاوه بر عربستان، امارات متحده عربی، کویت و بحرین به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان حضور داشتند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار