کمیته مردمی مصر مقابله جامعه بین المللی با تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را خواستار شد

کمیته مردمی همبستگی با ملت سوریه در مصر گفت که جامعه بین المللی باید برای سپاس از مقاومت سوریه به نیابت از جهان در برابر تروریسم به مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بروند.
کد خبر: ۳۹۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ - 09May 2020

کمیته مردمی مصر مقابله جامعه بین المللی با تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هماهنگ کننده کل کمیته مردمی همبستگی با ملت سوریه در مصر بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های اقتصادی کمرشکن و یکجانبه علیه سوریه تاکید کرد و این تحریم‌ها را جنایتی بزرگ خواند.

«هشام لطفی» در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: «دولت آمریکا که سال‌هاست برای توطئه علیه سوریه نقشه کشیده است امروز در چارچوب تکمیل نقشه‌های خود تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه اعمال می‌کند که مغایر با قوانین بین المللی است».

لطفی گفت: «سوریه به لطف مقاومت اسطوره‌ای خود در مقابله با تروریسم نقشه سیاسی بین المللی را تغییر داد و در راه پیروزی بر گروه‌های تروریستی فداکاری‌های بسیاری را نشان داد و از همین رو جامعه بین المللی باید به مقابله با اقدامات تحمیلی علیه سوریه بیاید».

آمریکا از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ دولت دمشق و به خصوص صنایع پتروشیمی سوریه را تحریم کرده است و حالا در سایه بحران کرونا و بروز چالش‌هایی از این نوع ایجاب می‌کند زیرساخت اساسی برای مقابله با آن فراهم شود.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر هم تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط همه‌گیری ویروس جدید کرونا به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها