سردار سپهر مطرح کرد؛

نقش بسیج در مقابله با ویروس کرونا/ ۱۶۰ هزار پایگاه بسیج می‌توانند در اختیار قوه قضائیه باشند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمادگی داریم همه پایگاه‌های بسیج که بیش از ۱۶۰ هزار پایگاه، واحد و کانون بسیج در سراسر کشور می‌شود را در خدمت قوه قضائیه قرار دهیم.
کد خبر: ۳۹۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ - 10May 2020

۱۶۰ هزار پایگاه بسیج می‌توانند در اختیار قوه قضاییه باشند/ می‌توانیم چشم و گوش قوه قضاییه باشیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار محمد حسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی تحقق جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی است، اظهار داشت: بیش از سه هزار فرمان توصیه و رهنمود از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بسیج داریم که اگر به صورت کلی به این فرامین و توصیه‌ها نگاه کنیم، ایشان نقش مردم در تحقق فرآیند انقلاب اسلامی را نقش اولی عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد و بزرگترین سازمان بی‌نظیر در جهان نقش سازماندهی، به‌کارگیری، هدایت مردم و ایجاد ساز و کار‌های مردم پایه را برعهده دارد، افزود: از اول انقلاب تا الان هرگاه در نقاط عطف و تاریخ‌ساز قرار گرفتیم، نقش بسیج در آن بسیار موثر بوده است به عنوان مثال در همین موضوع اخیر بیماری کرونا بسیج اولین گروهی بود که با وزارت بهداشت و درمان توافق نامه نوشت و اولین سازمانی بودیم که با تمام توان برای مهار کرونا ورود کردیم.

سردار سپهر با اشاره به اینکه یکی از مسائل بزرگ این بیماری منحوس بحث غربالگری است، اضافه کرد: این در حالی است که وزارت بهداشت هیچ سازو کاری برای غربالگری بیش از ۸۰ میلیون نفر ایرانی نداشت؛ به همین جهت بسیج با ایجاد بیش از ۶۰ هزار پایگاه پدافند زیستی در کشور، ۶۰ هزار قرارگاه پدافند زیستی تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در تمام عرصه‌هایی که اعلام نیاز می‌کرد، ورود کردیم، بیان داشت: غربالگری بسیار سخت است؛ در دنیا انجام غربالگری کار خیلی سختی است که انرژی و ساز و کار خاص خودش رو را می‌خواهد؛ در اروپا و آمریکا بین ۳ تا ۵ برابر امکانات درمانی و بهداشتی که ما داریم، در اختیار دارند، اما با این حال قادر نبودند این کار را انجام دهند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در انگلیس و آمریکا با استفاده از قدرت نظامی و سرکوب کردن مردم و امر و نهی شدید و مقررات سخت انتظامی و نظامی و امنیتی سعی دارند که این بیماری را مدیریت کنند، اما در ایران مردم با زندگی عادی خودشان این بیماری را مدیریت کردند.

وی با بیان نقش بسیج در غربالگری، آموزش مردم، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، تولید استاندارد کالا‌ها و اقلام بهداشتی، در تولید دارو و درمان و تجهیزات پزشکی، عنوان کرد: من یقین دارم علی‌رغم همه تهدیدها، مشکلات و موانع و سختی‌هایی که در نظام اداری داریم، در مدیریت بحران این بیماری یکی از کشور‌های قطعاً برجسته دنیا خواهیم شد.

سردار سپهر در ادامه بیان داشت: امروز در آمریکا خرید یک عدد ماسک برابر خرید ۱۰۰۰ عدد ماسک در ایران است در حالی که پنج برابر ایران امکانات بهداشتی و درمانی دارد، اما ما بعد از فرمان رهبری که فرمودند مشکلات معیشتی مردم را حل کنید؛ پذیرفتیم سه و نیم میلیون نفر از ۷ میلیون خانواده‌های موثر و آسیب‌دیده کشور را زیر پوشش حمایتی ببریم و بردیم.

وی سپس با اشاره به اینکه امروز تولید کننده و صادر کننده ماسک، لباس ویژه و مخصوص مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی هستیم، گفت: در دفاع مقدس ساختار‌های کلاسیک ارتش و سپاه قدرت انجام مأموریت و مقابله با دشمن بعثی را نداشت، اما وقتی مردم در صحنه دفاع وارد شدند، توانستیم پیروز شویم؛ لذا امروز هم باید از تمام ظرفیت‌هایی که در مردم و در جامعه داریم برای حمایت و پشتیبانی از دستگاه قضا استفاده کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همان گونه که امروز برای مقابله با بیماری کرونا تمام امکانات بسیج و سپاه، بسیج شد، برای حل این مسائل بزرگ دستگاه قضایی و برقراری عدالت و مطالبه گری مبارزه با فساد، احقاق حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بسیج باید وارد صحنه شود و اخبار و اطلاعاتی که از قانون شکنان دارد در اختیار قوه قضاییه قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای نفوذ در دستگاه‌های ما برنامه دارد؛ لذا باید جلوی این نفوذ گرفته شود، عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند جلوی این نفوذ را بگیرد، آموزش دادن به مردم و آگاه کردن آن‌ها از حقوق عمومی و خصوصی است؛ آموزش حقوق مردم، حقوق عامه و مطالبه‌گری و همکاری با قوه قضاییه و همکاری برای استقرار عدالت از یادگیری احکام شرعی کمتر نیست.

سردار سپهر با بیان اینکه حجم پرونده زیادی که در مراجع قضایی ما وجود دارد به علت عدم آشنایی مردم با مسائل و مفاهیم حقوقی و قضایی است، اظهار داشت: در این رابطه بخشی از کار بسیج می‌تواند آموزش حقوقی به مردم باشد؛ ارائه مشاوره حقوقی به مردم می‌تواند در کاهش پرونده در دستگاه قضایی موثر باشد؛ لذا برای تحقق این موضوع می‌توان از ظرفیت ۵۰ هزار نفری بسیج حقوقدانان استفاده کرد.

وی با اظهار این مطلب که می‌توانیم چشم و گوش قوه قضائیه برای رصد و پایش پرونده‌های قضایی باشیم، گفت: بواسطه پراکندگی جغرافیایی که بسیج دارد می‌تواند بهترین اخبار و اطلاعات دقیق از موضوعات مختلف را در اختیار مسئولان قضایی قرار دهد؛ بسیج قادر است بخشی از عناصر مدعی العموم در کشور باشد، چون در همه جا حضور داریم و از همه جا اطلاعات داریم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: بسیج و سپاه همانند قوه قضائیه تحت امر مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارند؛ لذا با توجه به فرمان ایشان مبنی بر ضرورت مطالبه گری، می‌توان مطالبه‌گری و دفاع از عدالت را انجام داد البته دفاع از حق و مبارزه با فساد باید ساختارمند باشد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات بزرگی در بحث تهاجم بیولوژیک در دنیا روی داده، اظهار داشت: بعضی از کشور‌های اروپایی و همسایه‌های ما ۱۰ـ ۱۵ سال قبل تهاجم بیولوژیک را فهمیدن و ملاحظات لازم را برای مقابله با آن برقرار کردند، ولی این کار را انجام ندادیم.

سردار سپهر در ادامه بیان کرد: همه اقشار و مسئولان بسیج آمادگی دارند دستگاه قضا را در انجام ماموریت‌هایی که دارد کمک کنند به عبارت دیگر این آمادگی را داریم همه پایگاه‌های بسیج که بیش از ۱۶۰ هزار پایگاه، واحد و کانون بسیج در سراسر کشور می‌شود را در خدمت قوه قضائیه قرار دهیم تا بلکه به استقرار عدالت و حقی که امروز اسلام و قرآن و برای ما مقرر کرده، کمک کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار