برهم صالح و بارزانی بر ضرورت آرام کردن تنش‌ها در عراق تاکید کردند

رئیس جمهور عراق و رئیس منطقه کردستان عراق طی دیدار با یکدیگر در شهر السلیمانیه بر ضرورت یکپارچگی صفوف عراقی‌ها و آرام کردن تنش‌ها در این کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۳۹۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ - 11May 2020

برهم صالح و بارزانی بر ضرورت آرام کردن تنش‌ها در عراق تاکید کردندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق روز دوشنبه بر ضرورت یکپارچگی صفوف و آرام کردن تنش‌ها در عراق تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد:«در دیداری که روز دوشنبه در السلیمانیه برگزار شد برهم صالح با نیچروان بارزانی درباره اوضاع سیاسی و مراحلی که در پی تشکیل دولت عراق به وجود آمده است و همچنین ضرورت حل بحران‌ها گفت‌وگو کردند».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، دو طرف ضمن بررسی تحولات سیاسی در عراق بر ضرورت حل بحران‌ها و اختلافات و حرکت به سمت ایجاد ثبات و بهبود اوضاع معیشتی شهروندان در همه مناطق عراق از جمله منطقه کردستان تاکید کردند.
رئیس جمهور عراق و رئیس منطقه کردستان عراق همچنین تشکیل دولت جدید این کشور به ریاست مصطفی الکاظمی را بررسی کرده و بر همکاری و حمایت از دولت فدرال به منظور عبور از بحران‌ها و همکاری برای تامین معیشت و سلامت شهروندان و شکست بقایای تروریسم و تحقق ثبات امنیتی در همه مناطق عراق تاکید کردند.

براساس این بیانیه دو طرف درباره ضرورت حل مشکلات انباشته شده میان بغداد و منطقه کردستان مطابق با قانون اساسی و به خصوص مسائل مربوط به بودجه و حقوق کارکنان دولت توافق کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت یکپارچگی صفوف و فروکش کردن تنش‌ها در عراق به منظور دستیابی به امنیت و تامین مایحتاج زندگی مردم و ایجاد اصلاحات ریشه‌ای و خدمت به ملت و خواسته‌های آن مطابق با قانون اساسی به جای اختلاف و کشمکش‌ها تاکید کردند.

دولت جدید عراق به ریاست الکاظمی از روز شنبه کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است اما هنوز دو کرسی وزارت خارجه و وزارت نفت عراقی خالی است و وزرای آن مشخص نشده اند.برخی منابع اعتراضات از سر گرفته شده در برخی شهرهای عراق را به تحریک گروه‌هایی سیاسی و در ارتباط با صاحبان تصدی این دو پست، مرتبط می‌خوانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها