معرفی کتاب؛

«قهرمان روستای ما»

کتاب «قهرمان روستای ما» به روایت زندگی سردار شهید «عباس آفریدون» معاون گروهان 2 گردان ابوالفضل ناوتیپ امیرالمومنین (ع) پرداخته است.
کد خبر: ۳۹۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 07June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، کتاب «قهرمان روستای ما» به نویسندگی «محمدکاظم اتابک» زندگی سردار شهید «عباس آفریدون» معاون گروهان 2 گردان ابوالفضل ناوتیپ امیرالمومنین (ع) را روایت می‌کند.

این کتاب در 115 صفحه و در هشت فصل به انضمام تصاویر و اسناد شهید از دوران کودکی تا شهادت تهیه شده و توسط انتشارات «صریر» به چاپ رسیده است.

برشی از متن کتاب:

آقا صابر می‌خواهم بروم سر بدهم!! «کلاه را می خواهم چیکار کنم» این آخرین کلامش بود. دست قنبری را هم توی دستش گذاشته بود و او را با خود می‌برد، همه آماده اسارت شدیم و با هم خداحافظی کردیم معلوم نبود که چه خواهد شد نگاهی به رودخانه کردم رودخانه اروند، خروشان و متلاطم بود نمی‌شد شنا کرد.

اگر هم خود را داخل رودخانه می‌انداختیم در تیر رس عراقی‌هایی بودیم که در کنار ساحل در سمت چپ و راست ما موضع گرفته و سلاح‌های 4لول خود را روی اروند کار گذاشته بودند. نیروها در نی زارها پراکنده شدند من و شهید حسن بیژنی که بیسیم‌چی گردان بود آنجا ماندیم. گفتم، «حسن، کدهای بیسیم را به هم بریز) کدها را به به هم ریخت. دستورات هم پاره پاره و زیر خاک کرد.

«قهرمان روستای ما»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار