مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود، ملت ایران با تفکر جهادی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما در برابر رژیم بعثی شد.
کد خبر: ۳۹۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 12May 2020

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «فرشید فلاح» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با تبریک انتصاب وی اظهار داشت: مدیریت جهادی و تفکر جهادی با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفته و در تاریخ  ایران اسلامی ثبت شده است.

سلامی با بیان این که  مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود، گفت:  ملت ایران با تفکر جهادی در مقابل  نظام سلطه ایستادگی کردند که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما در برابر رژیم بعثی شد.

وی با تشریح دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس گفت: بازه زمانی اجرای برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال 99 است و بزرگداشت این ایام  در واقع بزرگداشت ارزش های انقلاب اسلامی است.

سلامی  افزود: برنامه های گسترده ای برای بزرگداشت این امر پیش بینی شده و امیدواریم در این خصوص از ظرفیت و توان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های هنری و سینمایی، ادبیات دفاع مقدس،  فضای مجازی و ... نیز استفاده کنیم.

سلامی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان جزو مصوبات  سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سمنان است و این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: مرکز فرهنگی و موزه  دفاع مقدس یک ظرفیت عظیم فرهنگی و بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.

«فرشید فلاح» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، هنرمندان و فرهنیختگان را از سرمایه های کشوردانست و فرهنگ و ارشاد اسلامی را خانه اصحاب فرهنگ و هنر خواند و گفت: برای تولید و ارائه کارهای خوب، با کیفیت و موثر باید از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: منویات رهبری در فعالیت های فرهنگی و هنری باید در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول گفت: فعالیت ها و جشنواره های هنری باید به صورت تخصصی برگزار کنیم تا کیفیت لازم و اثربخشی مناسب داشته باشد و در عرصه دفاع مقدس نیز باید به کیفیت محصولات فرهنگی توجه خاص نماییم.

فلاح کارهای ارزشی با کیفیت را ماندگار دانست و گفت: فعالیت و کاری که با دل و جان هنرمندان تولید و ارائه شود ماندگار خواهد بود و باید از انجام کارهای کم اثر  پرهیز کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: در فعالیت های انگیزشی به غیر از کارهای ارزشی، معنوی  و دینی وظیفه دیگری نداریم و و رویکردی غیر از این را نیز غلط می دانیم.

وی همچنین توجه به تولید آثار برای استفاده در فضای مجازی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برای استفاده گسترده تر از آثار، محصولات فرهنگی باید به گوانه ای تولید شود که قابلیت استفاده در فضای مجازی را برای جذب مخاطبان بیشتر داشته باشد و ا اتخاذ چنین رویکری سمنان در آینده بتواند جایگاه مناسبی در خصوص تولید و ارائه آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی در کشور به خود اختصاص دهد.

فلاح با اعلام آمادگی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری مشترک با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: تلاش بر این است تا فعالیت ها را به سمت فعالیت های دفاع مقدس و ترویج ارزش های آن سوق دهیم.

در پایان این دیدار مقرر شد تشکیل کارگروه مشترک بین معاونین دو مجموعه، برنامه‌ریزی در برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بهره گیری از ظرفیت یادمان شهدای گمنام در اجرای برنامه های فرهنگی، برگزاری دوره آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس به صورت مجازی ویژه کارکنان اداره ارشاد اسلامی، بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس و ... مورد توجه و عنایت  ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار