گام دوم/ برومندی:

مجلس یازدهم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در اولویت قرار دهد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در حوزه سیاست خارجی وظیفه خطیری دارد.
کد خبر: ۳۹۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ - 16May 2020

مجلس یازدهم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در اولویت قرار دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدمهدی برومندی نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به آغاز مجلس جدید و اولویت‌های مجلس یازدهم، اظهار داشت: طرح‌ها و لوایح خوبی در مجلس دهم به رغم همه بی‌مهری‌ها تصویب و کارشناسی شده و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: «جهش تولید» به عنوان شعار سال که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، نباید در حد شعار بر روی بنرها باقی بماند و دولت در حوزه اجرا، مجلس در حوزه قانون گذاری و دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار باید بر روی شعار سال متمرکز شوند و محور تمام این موضوعات مجلس یازدهم خواهد بود.

وی با تاکید بر این که مجلس آینده باید سال جهش تولید را محقق کند، خاطرنشان کرد: مجلس در حد توان خود در وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان به وظایفش عمل کرده است؛ واقعیت این است که مجلس دهم نتیجه همه ادوار مجلس است.

برومندی با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم برای اشتغال جوانان قدم های موثری بردارند، مطرح کرد: جوانان سرمایه‌های ما هستند و باید با تمام قوا جهت حل مشکل آنها کوشید؛ بر این اساس پروژه‌های اشتغال‌زا و تولیدی در مناطق محروم و تخصیص اعتبارات ویژه با حذف مشکلات بروکراسی اداری که دست مردم و تولیدکنندگان را می‌بندد، باید فعال شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بکارگیری دیپلماسی و گفت‌وگو با دیگر کشورها در موضوع کرونا، مطرح کرد: مجلس یازدهم باید برای بعد از کرونا برنامه داشته باشد، در شرایط حال باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد؛ در موضوع کرونا نیز دیپلماسی عمومی وارد میدان شد و دیپلماسی خارجی نتوانست موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید اجرایی شدن «جهش تولید» را اولویت خود قرار دهد، تاکید کرد: قوانین باید در راستای کمک هر چه بیشتر به تولید باشد؛ اما در حوزه تولید قوانین پراکنده متعددی چون محیط کسب و کار، مالیات، تجارت، کمرگ، بانکداری، مدیریت خدمات کشوری و غیره داریم که انتظار می رود مجلس آینده با انجام کار بزرگ تنقیح قوانین موانع پیش روی تولید را از بین ببرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اولویت قرار دهد؛ این مجلس در حوزه سیاست خارجی وظیفه خطیری دارد؛ چراکه در دوره آینده مجلس با سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها