روز قدس؛

اهمیت روز قدس در اندیشه سپهبد حاج قاسم سلیمانی/ دفاع از فلسطین عزت و شرف می‌آورد

حاج قاسم سلیمانی ۴ ماه قبل از شهادت در مهر ۱۳۹۸ در پاسخ به نامه «ابوخالد» فرمانده کل گروه‌های عزالدین قسام فلسطین نوشته بود: «دفاع از فلسطین عزت و شرف می‌آورد».
کد خبر: ۳۹۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ - 20May 2020

اهمیت روز قدس در اندیشه سپهبد حاج قاسم سلیمانی/ دفاع از فلسطین عزت و شرف می‌آوردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ۱۴۰ روز از عروج شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد، اما راهی که او و همرزمانش برای جبهه مقاومت ترسیم کرده‌اند، همچنان با قدرت ادامه دارد. ۱۴۰ روز گذشت بدون آنکه صهیونیست‌های غاصب و آمریکایی‌های تروریست در منطقه بتوانند یک شب را سر آسوده بر بالین بگذارند.

۱۴۰ روز از شهادت سپهبد سلیمانی گذشته است و به روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رسیده‌ایم. روزی که از ۴۰ سال پیش به ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگری صهیونیست‌ها «روز قدس» نام گرفت؛ و چه کسی است که نداند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کابوس رژیم صهیونیستی در ۲۲ سال گذشته بوده است.

روزی که شهید سلیمانی در سال ۱۳۷۶ مسئولیت فرماندهی نیروی قدس سپاه را بر عهده گرفت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و اذناب منطقه‌ای آنها، گمان نمی‌کردند که این فرد بتواند تمام ظرفیت‌های منطقه را گرد هم جمع کند و به آن‌ها روحیه و آموزش بدهد و جبهه‌ای گسترده در سطح منطقه غرب آسیا با عنوان «جبهه مقاومت» را ایجاد کند. جبهه‌ای که تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و روحیه خودباوری و عزت نفس و ایستادگی را در دل ملت‌های منطقه ایجاد کند.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه با لبنان و همچنین چندین مرتبه شکست خفت بار در جنگ با مردم نوار غزه طی سالیان گذشته، تمام معادلات صهیونیست‌ها برای تحقق رویای خاورمیانه بزرگ آن‌ها را به هم ریخت. همانطور حمایت‌های مالی و لجستیکی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها از گروهک‌های تکفیری در سوریه و عراق هم نتوانست در برابر اتحاد و ایمان جبهه مقاومت که سردار سلیمانی فرماندهی آن را بر عهده داشت، حرفی برای گفتن داشته باشد.

حاج قاسم سلیمانی کابوس شب و روز رژیم صهیونیستی و آمریکا بود

در همینه زمینه محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به میزان گفت: سردار سلیمانی با ابتکارات و اقدمات خاص خود در منطقه، کاری کرد که اسراییل حتی یک روز آرام هم نداشته باشد.

وی افزود: مسیری که سردار سلیمانی پیشگام آن بود امروز به محبوب‌ترین مسیر در میان ملت‌های منطقه شناخته می‌شود و رهروان بسیار زیادی دارد.

آصفری با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی کوچک‌ترین تغییر راهبردی در مسیر جبهه مقاومت ایجاد نمی‌کند گفت: دشمنان اسلام یعنی صهیونیست‌ها و آٖمریکا و اذناب منطقه‌ای آن‌ها باید بدانند راهی که سردار سلیمانی در غرب آسیا می‌پیمود همچنان با جدیت در حال طی شدن است.

وی همچنین تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی کابوس شب و روز رژیم صهیونیستی و آمریکا بود و همچنان هم این جنایتکاران از رهروان مکتب حاج قاسم واهمه دارند.

جملات حاج قاسم درباره فلسطین

«حمایت از انتفاضه فلسطین» و «مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی» در اندیشه سردار سلیمانی از جایگاه بسیار والایی قرار داشت. سردار سلیمانی چند ماه قبل از شهادت خود این جملات را در خصوص فلسطین بیان کرد: رحمت و رضوان الهی بر ملت شجاع فلسطین که به واسطه زخم‌های بسیار و محاصره ظالمانه و هجوم وحشیانه دشمنان آن‌هم در مقابل چشمان صد‌ها میلیون مسلمان، غمی عمیق و دردی فروخورده در سینه دارد.

سلام بر هنیه مبارز و مقاوم و بر یاران باوفایش که از بلندای عزت در غزه، با ایمان و دیدگانی چشم‌دوخته به طلوع صبح پیروزی، فریاد ایستادگی و حی‌علی‌الجهاد سر می‌دهند. به همه اطمینان دهید که ایران اسلامی، هر میزان هم که فشار‌ها افزایش یابد و محاصره‌اش تنگ‌تر شود، فلسطین این نگین جهان اسلام و قبله اول مسلمانان و محل معراج رسول خدا (ص) را تنها نخواهد گذاشت. هرگز در ازای زرق و برق و لاشه این دنیا، از این واجب دینی یعنی «حمایت از فلسطین» دست نخواهیم کشید. دفاع از فلسطین مصداق واقعی دفاع از اسلام و قرآن است و هر کس ندای شما را بشنود و به یاری شما نشتابد مسلمان نیست.

قاب‌های ماندگار

حضور حاج قاسم سلیمانی در راهپیمایی‌های روز قدس طی ۴۰ سال گذشته که معمولا با همراهی اعضای خانواده این شهید صورت می‌گرفت یکی از جذاب‌ترین قاب‌های راهیپیمایی در این روز بود. از راهپیمایانی که خودشان را به سردار می‌رساندند تا با او عکس یادگاری بگیرند تا مشت‌های گره کرده سردار هنگام شعار دادن علیه اسرائیل غاصب.

متفاوت‌ترین روز قدس تاریخ

اینک به متفاوت‌ترین روز قدس تاریخ نزدیک می‌شویم. روزی که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هیچگونه راهپیمایی در کشورمان انجام نمی‌شود و قرار است، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای به صورت زنده از طریق رسانه ملی برای مردم سخنرانی کنند. روزی که دیگر حاج قاسم سلیمانی در میان ما نیست، ولی راه و منش و اراده اش همچنان پر رهرو است. روزی که آمریکا و صهیونیست‌ها به شکننده‌ترین حالت خود طی ۴۰ سال گذشته رسیده اند، ولی جبهه مقاومت بالنده‌تر از همیشه است؛

دفاع از فلسطین عزت و شرف می‌آورد

و کلام آخر آنکه حاج قاسم سلیمانی چهار ماه قبل از شهادت در مهر ۱۳۹۸ در پاسخ به نامه «ابوخالد» فرمانده کل گروه‌های عزالدین قسام فلسطین نوشته بود: «دفاع از فلسطین عزت و شرف می‌آورد».

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها