امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر

سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در راستای توسعه همکاری و تعاملات اجرایی با پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد.
کد خبر: ۳۹۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ - 20May 2020

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و سرهنگ «مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر جهت استفاده از امکانات و توانمندی‌های دو طرف به امضا رسید.

امیر «فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در این مراسم طی سخنانی موضوع این تفاهم‌نامه را همکاری علمی، پژوهشی، ترویجی و اجرایی در زمینه‌های مرتبط با بهره‌برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق عنوان کرد.

وی برگزاری رویداد‌های فناورانه، سمینارها، دوره‌های تخصصی، مانورها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مشترک در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر موضوعات مورد تفاهم بین دو سازمان برشمرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح همچنین بر بهره‌برداری از توان دو طرف جهت پاسخگویی به نیاز‌های نوآورانه کشور در حوزه فناوری‌های علوم جغرافیایی و ژئوماتیک در راستای حوزه امنیت تأکید کرد.

امیر فخری ارائه خدمات آزمایشگاه سنجش از دور محیط و طیف‌سنجی و شناسایی انواع کشت گیاهان غیرقانونی، همکاری در خصوص طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های تحت وب، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت چاپخانه سازمان در حوزه چاپ و نشر، ارائه خدمات علمی و اطلاعاتی در زمینه‌های فنی و تخصصی، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین جهت تهیه عکس‌های هوایی و نقشه در مقیاس‌های مختلف، همکاری در زمینه نقشه‌برداری زمینی، فتوگرامتری وتصاویر ماهواره‌ای، تولید نقشه و دیگر داده‌های مکانی مورد نیاز پلیس، همکاری و مشارکت در تجهیز سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، آزمایشگاهی و ایجاد کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی درسازمان با هدف بهره‌برداری مشترک را از مهمترین تعهدات سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در این تفاهم‌نامه برشمرد.

تهیه مستمر عناوین و موضوعات تحقیقی و پژوهشی مورد نیاز، همکاری در تولید نقشه‌های موضوعی مرتبط با مواد مخدر، همکاری و مشارکت در تألیف، تهیه کتب و اطلس در حوزه چالش‌های مرتبط با مواد مخدر، همکاری و مشارکت در راستای پایش دائمی مخاطرات مواد مخدر در کشور با بهره‌گیری از سنجش از دور و علوم ژئوماتیک از مهم‌ترین تعهدات پلیس در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها