بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز جهانی قدس؛

قدس را تا آزادی و رسیدنش به دست صاحبان اصلی آن یاری خواهیم کرد

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ - 21May 2020

بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز جهانی قدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین
وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت

در قرآن کریم مکرر تعبیر به بعثت شده است. بعثت یعنی برانگیختن و برانگیختن یک حرکت معمولیِ درس‌آموز نیست. بلکه حرکتی است عظیم به قدری که خداوند، برترین خلق خودش یعنی رسول اکرم (ص) را برای این حرکت به زحمت و سختی می اندازد. سمت و سوی این حرکت در هر امتی عبودیت است و هم طراز با عبودیت اجتناب از طاغوت.

همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند معنای اجتناب از طاغوت این نیست که دامنت را از آنها دور کنی تا آلوده نشوی؛ معنایش این است که یک خطّی در مقابل خطّ توحید و خطّ عبودیّت الهی وجود دارد و آن، خطّ طاغوت است. کفر به طاغوت، همراه و ملازم با ایمان بالله است و این، جهت بعثت انبیا است. یعنی باید در جهت زدودن طاغوت حرکت نمود.

این نگرش الهی است که قدس را تبدیل به نماد مقاومت در برابر ظلم ظالمان و سرکشی مستکبرین کرده است. مسئله قدس نه یک مسئله قومیتی و سرزمینی است بلکه قدس نماینده یک جهان بینی فطری و انسانی است که عمق آن فراتر از مرزها و قومیت‌ها، در جان و فطرت انسان‌ها رخنه می‌کند. مسئله امروز قدس یهود ستیزی نیست، بلکه بر سر ظلم ستیزی است. تبری از اقدام وقیحانه و غیر انسانی عده ای ایست که به زور و نیرنگ سرزمین و حقوق یک ملت مظلوم را ‌غصب کرده اند.


از این رو، روح خدا در زمانه ما، خمینی کبیر (ره) فرمود : روز قدس، روز اسلام است. بله این پیام از زبان مردی الهی است که خود را سرباز این مکتب می‌داند، مکتبی که بنیان‌گذارش ابراهیم خلیل الرحمن اولین بت شکن و استکبارستیز در عالم و پرچمدار نهضتش سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. بله، این مسئله موضوع جدیدی در تاریخ نیست، بلکه در در تمام ادیان الهی و انسانی و تاریخ بشر جاری بوده، و امروز این پرچم در قدس افراشته شده است. بله قدس در واقع میراث حرکتی الهی است که از زمان اولین نبی الهی تا به امروز به پای آن خون ها ریخته شده و سختی ها کشیده شده است و امام بزرگوار احیا کننده این میراث در زمان ما بود و چه دقیق این مرد آسمانی با نگرشی شگرف مبدا و مقصد این حرکت را در قدس پیدا و تبیین کرد.

آری، وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‌ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ، روح الله (ره) آمد تا به ما این میراث الهی و انسانی را هدیه دهد تا همگی خلیل الرحمن شویم و بت استکبار را درهم شکنیم و به یاری مظلوم بشتابیم تا در زمره عبادالرحمن قرار گیریم.
ما قدس را تا آزادی و رسیدنش به دست صاحبان اصلی آن یاری خواهیم کرد و در این راه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم. همانطور که شهید بزرگ این راه، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی در این مسیر گام نهاد و محور زحمات خود را نابودی رژیم منحوس اشغالگر قدس قرار داد و خون خود را در این راه برای اهتزار پرچم توحید و عدالت فدا نمود.

ما به وعده ی الهی ایمان داریم و چشم انتظار تحقق آن نه که بنشینیم، بلکه ایستاده قیام میکنیم تا به چشم ببینیم که: ان الارض یرثها عبادی الصالحون

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار