مشکات انقلاب-۳/ مطالبه امام خامنه‌ای از جبهه مقاومت و جامعه جهانی؛

تداوم و گسترش جبهه مقاومت اصلی‌ترین راهبرد مبارزه است

امام خامنه‌ای در سخنرانی تاریخی خود در روز قدس توصیه‌هایی را برای پیروزی در جبهه مقاومت ایراد فرمودند که اصلی‌ترین آن گسترش جبهه مقاومت و تداوم مبارزه علیه ویروس دیرپای اسرائیل غاصب است.
کد خبر: ۳۹۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ - 22May 2020

تداوم و گسترش جبهه مقاومت اصلی‌ترین راهبرد مبارزه استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- رسول حسنی؛ وقتی به چشم حقیقت‌بین به تاریخ بشری نگاه می‌کنیم، همواره شاهد زیاده‌خواهی‌های جبهه کفر و مبارزه دائمی جبهه حق علیه آن بوده‌ایم. اوج این مبارزه را که تبدیل به نمادی از جنگ کفر و ایمان است را در واقعه حضرت ابراهیم (ع) و نمرود می‌بینیم. الگوی مبارزه این پیامبر اولوالعزم که پدر ایمان نام گرفته، زندگی حضرت موسی (ع) و رسول اکرم (ص) و اوج همه آن در قیام عاشورا تبلور یافته است.

این مبارزه هیچ‌گاه رنگ فراموشی و سازش و تسلیم نخواهد گرفت؛ زیرا جبهه کفر همواره در حال تغییر در ظاهر خویش است و سعی در هدم جبهه ایمان دارد. جبهه کفر هر بار با یک نام سربرمی‌آورد تا پایه‌های حکومت جابرانه خود را مستحکم‌تر کند.

در هزاره سوم میلادی و آستانه قرن پانزدهم هجری بار دیگر جبهه کفر علیه تمامیت بشر و نه‌فقط اسلام به شکل گسترده ایجاد شده و هدفی جز این ندارد تا برای همیشه جبهه ایمان را از صفحه تاریخ محو کند.

رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور جعلی اسرائیل، سردمدار جبهه کفر شده است و در مقابل این دولت غاصب، ایران اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای قرار گرفته است. بار دیگر جالوت صهیونیستی و طالوت حق‌طلبی در مقابل هم ایستاده‌اند و بدون شک لشکر کفر اسرائیل به دست داوودی از سپاه طالوت برای همیشه سرنگون خواهد شد؛ اما این سرنگونی نیازمند اسباب و لوازمی است که باید تحصیل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تاریخی امروز خود (روز قدس)، هفت توصیه مهم را خطاب به سربازان جبهه مقاومت و همه کسانی که دل در گرو این راه نهاده‌اند، ایراد فرمودند که هرکدام از آن‌ها متضمن نکات ارزشمند فراوانی است؛ نکاتی که در جای خود نقشی تعیین‌کننده در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی دارد.

این توصیه‌ها در هفت سرفصل به شرح زیر خلاصه می‌شود:

۱- فریضه بودن جهاد علیه اسرائیل و حمایت از فلسطین که مسئله‌ای اسلامی و انسانی است.
۲- آزادی بدون قید و شرط فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن خود.
۳-عدم اعتماد به دولت‌های غربی و وابستگان آن‌ها که همواره سعی بر سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در فلسطین، عراق، افغانستان، بحرین و... دارند.
۴- هوشیار بودن نسبت سیاست‌های خصمانه و مکارانه رژیم صهیونیستی که سعی دارند مبارزه را به پشت جبهه مقاومت منتقل کنند که تولید داعش نمونه آن است.
۵- حساسیت نسبت به سیاست آمریکا در عادی‌سازی رژیم صهیونیستی با پادرمیانی دولت‌های عربی و غربی.
۶- تداوم مبارزه و گسترش جبهه مقاومت در همه سرزمین‌ها (اصلی‌ترین توصیه)
۷- اعتقاد به این نکته که فلسطین متعلق به همه فلسطینیان است و توسط آن‌ها باید اداره شود.

تبیین این توصیه‌ها یکی از وظایف مهم نهاد‌های فرهنگی است. باید توجه داشت، مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند، توصیه‌هایی نیستند که به مناسبتی ایراد شده باشد، بلکه دستورالعمل‌هایی راهبرد‌ی هستند که باید در جبهه مقاومت مورد استفاده قرار بگیرند.

ظهور و بروز رژیم صهیونیستی و تشکیل دولتی بدون ملت با این درجه از وحشی‌گری و ظلم و نسل‌کشی سابقه نداشته است. زمینه‌چینی دولت انگلیس و حمایت بدون حد و مرز آمریکای امپریالیسم و نخوت و سکوت برخی از کشور‌های عربی و مسلمان سبب شد غده سرطانی اسرائیل لحظه به لحظه رشد کند. هدف اصلی این سیاست و تشکیل کشور جعلی اسرائیل، ایجاد پایگاه نفوذ در غرب آسیا بود.

قرارداد‌های ننگین «اسلو» و «بالفور» و روحیه سازشکارانه سران برخی کشور‌های اسلامی و عربی سبب شد تا رژیم صهیونیستی بیشتر در منطقه غرب آسیا ریشه کند.

متأسفانه در بدو تشکیل اسرائیل غاصب هیچ کشوری حامی فلسطینیان نبود و ایران پهلوی نیز جزء اولین کشور‌هایی بود که به موجودیت اسرائیل رأی موافق داد. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تغییری اساسی در موازنه قدرت به‌وجود آمد و ایران تبدیل به دشمن قسم‌خورده اسرائیل شد، به‌وجود آمدن جبهه مقاومت که تا قبل از آن نشانی از آن نبود، سبب شد تا هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروبریزد. اگر اسرائیل غاصب تا قبل از آن و در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، پیروز میدان بود در جنگ ۳۳ روزه چنان زمین‌گیر شد که از موضع ضعف و از روی استیصال تقاضای آتش‌بس کرد.

جبهه مقاومت در هیچ شرایطی تعطیل‌بردار نیست و روی هیچ میزی قابل معامله نخواهد بود. گسترش جبهه جهاد و مقاومت در همه سرزمین‌ها و ضریب دادن به پیروز‌های حزب‌الله اصلی‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است که باید با هر وسیله و ابزاری انجام بگیرد.

توصیه‌های هفت‌گانه امام خامنه‌ای یک راهبرد واحد است و باید با همه ابزار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این فرامین اجرایی شود. بدون تردید نقش جبهه فرهنگی در این میان پررنگ‌تر خواهد بود. اگر نگاهی به بی‌شمار آثار سینمایی که در هالیوود در جهت عادی‌سازی تشکیل رژیم صهیونیستی و حق جلوه دادن آن بیاندازیم، خواهیم دید که ما تا چه میزان در این عرصه کاستی و کم‌کاری داریم. شهدایی مانند «سیدعباس موسوی»، «عماد مغنیه»، «فتحی شقاقی»، «شیخ احمد یاسین» و سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» باید در آثار سینمایی ما نمود پیدا کنند و به‌عنوان چهره‌های بزرگ جبهه مقاومت شناسانده شوند تا افکار عمومی چهره واقعی جبهه مقاومت را بشناسند و چهره مزورانه رژیم صهیونیستی نیز بیش از پیش شناخته شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار