مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

«مقاومت» و «آزادی» دو اصل جدایی‌ناپذیر در «فتح خرمشهر» بودند

سردار «عبدالله ملکی» گفت: ما باید به مسئله حماسه مقاومت خرمشهر و حماسه آزادی بپردازیم چرا که رزمندگان ما برای آزادی این شهر کوچه به کوچه و خیابان به خیابان جنگیدند.
کد خبر: ۳۹۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ - 22May 2020

«مقاومت» و «آزادی» دو اصل جدایی‌ناپذیر در «فتح خرمشهر» بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با حضور در برنامه تلویزیونی «به وقت وصال» سیمای مرکز مازندران با تبریک سالروز فتح خرمشهر، روز قدس را تبلوری از اندیشه‌های حضرت امام (ره) و یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: مردم ایران و جهان اسلام ادامه دهنده این راه و اندیشه هستند و اوج آن در جبهه مقاومت تجلی یافت.

ملکی با بیان اینکه سال 1948 میلادی سال سختی برای همه مسلمانان جهان بود و رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطین را اشغال کرد و الان 72 سال از آن می‌گذرد، گفت: عرب ها از سال 1948 تا سال 1973 چهار بار با رژیم صهیونیستی جنگیدند که همه منجر به شکست شد اما حزب الله و حماس در جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه نشان دادند که رژیم صهیونیستی خانه‌اش مثل خانه عنکبوت است و به برکت اندیشه‌های امام و خون شهدای مقاومت صدای شکستن پایه‌های رژیم صهیونیستی را می‌شنویم.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس از 10 اردیبهشت 61 شروع شد و 23 روز به طول انجامید، افزود: فتح خرمشهر در سوم خرداد الی بیت المقدس بود و این راه و این فتح ادامه دارد.

ملکی با اشاره به نقش رزمندگان ارتش، سپاه، عشایر عرب و نیروی انتظامی در حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: ما باید به مسئله حماسه مقاومت خرمشهر و حماسه آزادی بپردازیم چرا که رزمندگان ما برای آزادی این شهر کوچه به کوچه، خیابان به خیابان جنگیدند.

این مسئول با بیان اینکه خرمشهر 35 روز پس از هجوم سپاه قدرتمند سوم رژیم بعث سقوط کرد و پس از 575 روز به اشغال دشمن درآمد، افزود: خرمشهر ظرف 23 روز با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی رزمندگان اسلام که در قرارگاه مرکزی کربلا، قرارگاه فتح، نصر و قدس داشتند آزاد شد.

ملکی با بیان اینکه مقاومت رزمندگان اسلام در خرمشهر بر مبنای اندیشه‌های اسلامی و نگاه آسمانی شکل گرفت، گفت: خرمشهر قبل از هجوم بعثی‌ها توسط سازمان اطلاعات عراق و خلق عرب زخمی شده بود و در عملیات بیت المقدس نیز شش هزار شهید از ارتش، سپاه، مردم عشایر و عرب تقدیم شد.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد 61 حماسه‌ای زیبا خلق کردند که همه مردم ایران و جهان اسلام خوشحال شدند و این روز، روز شکست صدام و روز شکست رژیم بعث عراق بود.

مدیرکل حفظ آثار مازندران با بیان اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای گرامیداشت این فرهنگ و اندیشه و سوم خرداد ستادی را به ریاست استاندار و دبیری این اداره کل تشکیل دادیم و برنامه‌هایی را در 16 کمیته پیش بینی کردیم.

وی در ادامه گفت: همچنین ستاد شهرستانی با ریاست فرماندار و دبیری سپاه نواحی شکل گرفت و کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی فعال شدند.

این مسئول افزود: با توجه به شرایط کرونا کمیته فضای مجازی و رسانه را فعال کردیم که تصمیمات خوبی گرفته شد.

ملکی از تکریم 18 هزار پیشکسوت در سراسر کشور در هفته دفاع مقدس سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس امسال نیز قرار است از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور تکریم به عمل آید، شمار پیشکسوتان مازندران را 22 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار