مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

آزادسازی خرمشهر نماد پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه باطل است

سردار ناصر باباخانی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نماد پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه باطل است، گفت: سوم خرداد روز فراموش نشدنی است که  نسل به نسل به یادگار می‌ماند و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران عزیز و دوران دفاع مقدس می‌درخشد.
کد خبر: ۳۹۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ - 23May 2020

آزاد سازی خرمشهر روز نماد پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه باطل استسرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه ضمن گراميداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار داشت:  آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود که صدام جنایتکار در آن دوران با از دست دادن خرمشهر و تحمل شکست نظامی جبهه سیاسی خود را نیز از دست داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: آزادسازی خرمشهر روز فراموش نشدنی است که نسل به نسل به یادگار می ماند و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران عزیز و دوران دفاع مقدس این روز می‌درخشد و اسوم خرداد نماد پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه باطل است.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در عملیات غرور آفرین بیت المقدس به دست توانای رزمندگان اسلام و مقاومت مردم شریف ایران بعد از ۵۷۸ روز با رمز «یاعلی ابن ابیطالب (ع)» با متحمل کردن خسارات زیادی به تجهیزات و به اسارت درآوردن ۱۹ هزار نفر، کشته و زخمی شدن ۱۶ هزار نفر از دشمن به آغوش میهن اسلامی محقق شد.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر  استان كرمانشاه بیان داشت: دلاور مردان نیرو‌های مسلح، این فرزندان برومند حضرت امام خمینی (ره) حول محور وحدت، ولایت و تبعییت محض از امام راحل که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» علاوه بر شکست و بیرون راندن اشغالگران بعثی باعث تغییرات راهبردی و موازنه قدرت در دفاع مقدس شدند.

سردار باباخانی گفت: فتح خرمشهر مبدا پیروزی رزمندگان اسلام و شکست دشمن در جبهه‌های حق بر علیه باطل و یادآور شهادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان آن دوران عشق، ایثار، از خود گذشتگی و استقامت مردم عزیز و شجاعت و شهامت قرماندهان مخلص، مومن و وفادار به اسلام و انقلاب و امام بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها