معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آزادسازی خرمشهر باعث تغییر نگرش جهان نسبت به ایران شد

سرهنگ عوضعلی فقیری گفت: آزادسازی خرمشهر برای ما هم از لحاظ نظامی و هم تغییر نگرش جهانی که باعث شد دیدگاه جهان نسبت به ایران تغییرکند دارای اهمیت بود.
کد خبر: ۳۹۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ - 23May 2020

آزاد سازی خرمشهر باعث تغییر نگرش جهان نسبت به ایران شدسرهنگ «عوضعلی فقیری» معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: اگر جنگ را مرحله بندی کنیم یک مرحله تجاوز عراق به کشورمان در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ بود که بدون هیچ مقدمه ای از طریق هوایی با  ۱۹۲ فروند هواپیما به مراکز مهم حمله کردند.

وی گفت: مرحله بعد در  ۱ مهر با سه سپاه از طریق مرز زمینی مشترک به طول ۱۶۰۹ کیلومتر مرز مشترک به ایران اسلامی هجوم آوردند.

این مسئول ادامه داد: مرحله دیگر از سال ۱۳۶۰شروع شد که حدود ۹ ماه طول کشید و در طی ۴ عملیات صورت گرفت که طی آن حدود ۹۰ درصد سرزمین هایی که اشغال شده بود آزادشد. بر همین اساس چهارمین عملیات که سپاه و ارتش قرارگاه مشترک تشکیل داده بودند عملیات بیت‌المقدس بود.

سرهنگ فقیری در خصوص اهمیت سوم خرداد بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۲ عملیات مهم داشتیم که یکی از مهمترین آنها عملیات بیت‌المقدس بود که منجر به آزادسازی خرمشهر و مناطق وسیعی از اطراف آن شد. خرمشهر تکیه گاه و کلید فتح بصره بود. صدام نگران بود که خرمشهر به دست ایرانیان بیفتند چرا که ماهیت تجاوز عراق و صدام و رژیم بعث مشخص میشد و بصره در معرض تهدید قرار می‌گرفت.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر برای ما هم از لحاظ نظامی و هم تغییر نگرش جهانی که باعث شد دیدگاه جهان نسبت به ایران تغییرکند دارای اهمیت بود.

سرهنگ فقیری ادامه داد: این آزادی باعث تقویت روحیه دفاعی در رزمندگان و مردم شد و دشمن از لحاظ روحی شکست خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها