جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد؛

ترویج گفتمان مقاومت در آفریقا و آمریکای لاتین

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر با اشاره به ناکامی‌های آمریکا در منطقه گفت: روحیه مقاومت به بسیاری از کشور‌های غیرمسلمان، آفریقا و آمریکای لاتین هم منتقل شده است.
کد خبر: ۳۹۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 23May 2020

اولین بار است که انقلابی غیر مارکسیستی سرآغاز شکست صهیونیست‌ها شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین طیبی‌فر» جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در برنامه بحث روز رادیو ایران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران سرآغاز ناکامی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که با مبانی توحیدی و غیرمارکسیستی شکل گرفت، نقطه عطفی در تاریخ رژیم صهیونیستی شد؛ به گونه‌ای که تا پیش از انقلاب این رژیم در همه جنگ‌هایش با اعراب پیروز میدان بود، اما با وقوع انقلاب اسلامی و شکل‌گیری گفتمان مقاومت، این رژیم در تمامی جنگ‌ها شکست خورد.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر ادامه داد: جنگ‌های ۳۳ روزه، ۵۲ روزه، هشت روزه و دو روزه در لبنان و فلسطین نمونه‌های این شکست هستند. این واقعیت بیانگر آن است انقلاب اسلامی یک تحول در کشور‌هایی که مرام این انقلاب را پذیرفتند، ایجاد کرده است. به گونه‌ای که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون حتی در یک مورد رژیم صهیونیستی در نبردهایش پیروز نشده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفتمان مقاومت را برگرفته از نگاه قرآنی دانست و افزود: این گفتمان نه‌تنها در بین کشور‌هایی که در منطقه و میان کشور‌های اسلامی هستند، بلکه در کشور‌هایی که غیرمسلمان بوده، اما خواهان نفی زورگویی‌های امپریالیسم هستند با استقبال روبه‌رو شده است.

وی اضافه کرد: امروز علاوه بر ناکامی‌های آمریکا در کشور‌های منطقه، روحیه مقاومت به بسیاری از کشور‌های غیرمسلمان در آفریقا و آمریکای لاتین هم کشیده شده است؛ علاوه بر این‌ها ایجاد باور به اثربخشی گفتمان مقاومت در میان مردم این کشور‌ها که شاید برخی از آن‌ها قائل به تأثیرگذاری مقاومت نبودند و همچنین الگوسازی برای سایر آزادی‌خواهان جهان از برکات شکل‌گیری گفتمان مقاومت است.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر به اهداف آمریکا در منطقه اشاره و تصریح کرد: هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی ساقط کردن کشور‌های محور مقاومت بود؛ اما رخداد‌های سوریه، عراق، لبنان و یمن نشان داد که گفتمان محور مقاومت ناشی از انقلاب اسلامی تمامی برنامه‌های آن‌ها را با ناکامی روبه‌رو کرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار بزرگ جبهه مقاومت عنوان کرد: برخی دوستان عراقی گفتند که مراسمی با این حجم و سطح از حضور مردم که در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی انجام گرفت، در تاریخ ۳۰ ساله عراق بی نظیر است. البته من به شخصه معتقدم که در طول تاریخ این کشور چنین مراسمی نمونه نداشته است که برای یک فرمانده مجاهد آن هم فردی غیربومی چنین مراسم با شکوهی برگزار شود و این موضوع بیانگر نقش تأثیرگذار محور مقاومت در میان مردم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها