معرفی شهدای عملیات بیت‌المقدس آذربایجان‌شرقی/ 5

مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «احمد سعادتی»

شهید «احمد سعادتی» در 13 بهمن‌ماه 1342 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی با اشغال خرمشهر توسط نیروهای بعث عراق، جهت آزادسازی این نقطه از خاک کشور به جبهه اعزام شده و در نهایت در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه 1362 در شلمچه به خیل شهدای اسلام پیوست.
کد خبر: ۳۹۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، امروز سوم خرداد، در سی‌و‌هشتمین سالگرد «آزادسازی خرمشهر» و در ادامه معرفی شهدای عملیات بیت‌المقدس، نگاه کوتاهی داریم به زندگی‌نامه شهید «احمد سعادتی»:

شهید «احمد سعادتی» در 13 بهمن‌ماه 1342 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان مراغه دیده به جهان گشود.

وی بر خلاف هر کودکی که ایام خردسالی خود را به بازیگوشی و شیطنت می‌گذراند از همان دوران کودکی با علاقه در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت می‌کرد. دوران تحصیل ابتدایی خود را در دبستان بدر آغاز کرد و با پشت سر گذاشتن این دوره، در مدرسه راهنمایی پارسا ثبت نام کرد.

جوانی فعال بود که برای تجدید بنای مسجد شیخ بابا از جان مایه می‌گذاشت و آرزو می‌کرد که مسجد زیباتر از گذشته ساخته شود و بچه‌های دیگر مانند او در این مکان مقدس به فراگیری قرآن بپردازند و کلاس‌های قرآن را پر کنند.

دوران تحصیل متوسطه ایشان مصادف با ایام انقلاب بود. با پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام و شروع جنگ تحکیلی از طرف بعثیون، احمد به همراه عده‌ای از دوستان خود نزد امام جمعه وقت حجت‌الاسلام «شرقی» رفته و تقاضای جهت اعزام به جبهه می‌کنند و ایشان نیز گفته بودند در جبهه و در میدان نبرد به وجود جوانان پرشور انقلابی مثل شما نیاز شدیدی است که با کسب اجازه از خانواده هر چه زودتر آماده اعزام شوید.

احمد نیز مصمم‌تر از قبل، درس و تحصیل را رها کرده و به عنوان بسیجی رزمنده عازم منطقه جنوب کشور گردید و در اولین اعزام یعنی بعد از دو ماه، در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه 1362 در شلمچه به خیل شهدای اسلام پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار