مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اعلام کرد؛

۵۵ شهید و ۳۳ جانباز سهم خراسان‌جنوبی در آزادسازی خرمشهر

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نقش رزمندگان استان در فتح خرمشهر پر رنگ بود، گفت: ۵۵ نفر از رزمندگان استان خراسان‌جنوبی در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۹۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ - 23May 2020

۵۵ شهید و ۳۳ جانباز سهم خراسان‌جنوبی در آزادسازی خرمشهرسرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: خرمشهر یا همان خونین شهر پس از ۵۷۵ روز اشغال، در ۲۵ روز نبرد سخت در ۱۱ صبح سوم خرداد سال ۶۱ در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس آزاد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد حماسه غرورآفرینی برای ملت ایران بود که همه اقوام ایرانی در تحقق آن نقش داشتند، بیان داشت: نسلی که خرمشهر را آزاد کرد، نسل جوانی بودند که از آرمان‌های امام و انقلاب الگو می‌گرفتند و با حضورشان به تثبیت انقلاب و ادامه دفاع از سرزمین‌های جغرافیایی این کشور کمک کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وحدت فتح خرمشهر نتیجه اتحاد و همدلی بین رزمندگان اسلام بود، تبیین کرد: بالغ بر 19 هزار عراقی در این عملیات اسیر شدند و یک وحدت رویه‌ای نیز بین ارتش و سپاه شکل گرفت.

فلاحی مؤلفه‌های پیروزی در این عملیات را توکل به خدا، مدیریت واحد امام خمینی (ره)، وحدت و همدلی ذکر کرد و گفت: بیان نقش وحدت و همگرایی نیروهای مسلح و آحاد جامعه در پیروزی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس هدف دیگر از زنده نگه‌داشتن این ایام است.

وی با اشاره به نقش رزمندگان خراسان‌جنوبی در حماسه فتح خرمشهر بیان داشت: در عملیات بیت‌المقدس ۷۰۰ رزمنده در قالب سه گردان ابوذر به فرماندهی شهید آهنی، گردان مالک‌اشتر به فرماندهی شهید فایده و گردان شهید بهشتی به فرماندهی شهید آخوندی از خراسان‌جنوبی حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی ۵۵ شهید و ۳۳ جانباز در عملیات بیت‌المقدس تقدیم انقلاب کرد، بیان داشت: از همه رسانه‌ها درخواست می‌شود تا در جهت یادآوری این خاطرات ارزشمند و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار