رونمایی از مجموعه موشن‎‌گرافی دفاع مقدس در بیرجند

مجموعه موشن‌گرافی عملیات‌های بیت‌المقدس، والفجر ۸، والفجر ۹، خیبر و کربلای ۲ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در بیرجند رونمایی شد.
کد خبر: ۳۹۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ - 23May 2020

مجموعه موشن‎‌گرافی دفاع مقدس در بیرجند رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر ظهر امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان در بیرجند برگزار شد.

در این مراسم از مجموعه موشن‌گرافی عملیات‌های بیت‌المقدس، والفجر ۸، والفجر ۹، خیبر و کربلای ۲ همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در بیرجند رونمایی شد.

«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این مراسم با اشاره به تولید مجموعه موشن‌گرافی دفاع مقدس، گفت: این مجموعه موشن‌گرافی به‌منظور ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و تولید شده است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نقشه استکبار جهانی را نقش بر آب کرد و زمینه‌ساز روحیه مقاومت شد، بیان داشت: حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌‌المقدس با رشادت خود کاری کردند که تمامی کارشناسان علوم نظامی آن را غیرقابل باور می‌دانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد: فتح خرمشهر نتیجه رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و جهادی امام خمینی (ره) و جوانان مؤمن، ولایی و پیرو خط امام(ره) بود.

واقعی با اشاره به نقش‌آفرینی فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد: دو هزار و ۲۰۰ معلم و دانش‌آموز استان در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان ۵۵ معلم و دانش‌آموز شهید و ۳۳ جانباز را در عملیات بیت‌المقدس تقدیم انقلاب کرده، مطرح کرد: حماسه فتح خرمشهر نتیجه مقاومت و اهدای خون هزاران شهیدی بود که در راه اسلام، انقلاب و کشور فدا شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی شهادت سردار سلیمانی را زمینه‌ساز جوشش دوباره در محور مقاومت ذکر کرد و گفت: امسال نخستین سالی است که در این روز فرخنده که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و ملت‌های مقاومت منطقه نیست.

واقعی شیوع ویروس کرونا را باعث همدلی، وفاق و مجاهدت همه اقشار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز ایثار، جانبازی و شهادت را در مبارزه با این ویروس شاهد هستیم.

وی در پایان گفت: فتح خرمشهر برای تاریخ ایران بیش از آنکه فتح یک سرزمین باشد، نماد و ارزشی از یک سلسله خواستن‌ها، شهادت‌ها و استقامت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار