مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

بیشترین موفقیت‌های دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس حاصل شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در طول دوران دفاع مقدس، بیشترین موفقیت‌ها را در عملیات بیت المقدس به دست آوردیم.
کد خبر: ۳۹۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ - 23May 2020

بیشترین موفقیت‌های دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس کسب شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، همزمان با فرارسیدن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به همراه فرماندهان نیرو‌های مسلح، مدیران و اعضای ستاد گرامیداشت فتح خرمشهر در استان با حجت الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار کردند.

در این دیدار سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن گرامیداشت فتح خرمشهر و چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد شروع می شود و تا آخر سال 99 ادامه خواهد داشت که به مناسبت های مختلف و عملیات هایی که در طول سال داریم برنامه های حوزه دفاع مقدسی آن برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: تمامی دستگاه ها و ادارات در دوران دفاع نقش تاثیرگذاری داشتند که از تمامی دستگاه ها تقاضا داریم درخصوص جمع آوری این اطلاعات با ما همکاری داشته باشند.

امیری با اشاره به وقایع سوم خرداد و فتح خرمشهر و همچنین عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: در طول دوران دفاع مقدس، بیشترین موفقیت ها را در عملیات بیت المقدس به دست آوردیم.

وی در ادامه به تشریح عملیات بیت المقدس و مقاومت و ایثار و فداکاری نیروهای کشور ایران با وجود کمبود امکانات در مقابل کشور عراق پرداخت و افزود: در عملیات بیت المقدس چهار گردان متعلق به نیروهای ارتش و سپاه خراسان شمالی بود که در این عملیات 54 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردیم.

امیری درخصوص پیغام های صدام برای نیروهای خود بیان کرد: در قبل از فتح خرمشهر، صدام برگه های کوچکی که محتوی پیغام هایی برای نیروهای خود بود می فرستاد و متن این پیغام ها به اینگونه بود؛ سربازان، درجه داران، افسران تا آخرین نفس تا آخرین قطره خون تا آخرین فشنگی که دارید مقاومت کنید و محمره (خرمشهر) را حفظ کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار