دریادار سیاری:

پادگان‌های ارتش سالم‌ترین محیط‌ها هستند/ در سطح ارتش ۵ نفر فوتی داشته‌ایم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت:‌ پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از حیث مقابله با کرونا در رتبه اول قرار گرفت و ما از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون شاهد کمترین آسیب از ناحیه کرونا در ارتش بوده‌ایم.
کد خبر: ۳۹۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ - 23May 2020

پادگان‌های ارتش سالمترین محیط‌ ها هستند/ در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵ نفر فوتی داشتیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش عصر امروز در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ارتش در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشرو است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همت همه عزیزان فرمانده و مسئولان و رعایت تمامی دستورالعمل‌ها از سوی کارکنان پایور و وظیفه به جایی رسید که پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از حیث مقابله با کرونا در رتبه اول قرار گرفت و ما از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون شاهد کمترین آسیب از ناحیه کرونا در ارتش بوده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما در سطح ارتش پنج نفر فوتی داشتیم که اولاً مرگ دو نفر از آن‌ها به خاطر ابتلا به کرونا مشکوک است و هنوز ثابت نشده است. همچنین از میان سه نفر دیگر نیز یک نفر تا لحظه آخر بیماری‌اش را پنهان کرده بود و دو نفر دیگر نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: به‌طور کلی ارتش در زمینه مقابله با کرونا موفق عمل کرده است و در ادامه نیز در برابر این بیماری موفق عمل خواهد کرد؛ چراکه اگر از نیروی انسانی سالم برخوردار نباشیم، چگونه می‌خواهیم از تمامیت ارضی و حدود ثغور کشور دفاع کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و با بیان اینکه اولین وظیفه نیروی زمینی در مقابله با دشمن در جنگ‌های زمینی، جلوگیری از پیشروی دشمن به سمت مرز‌هاست، گفت: اگر نیروی زمینی ارتش وظیفه خود را برای مقابله با ارتش بعث در ابتدای تجاوز آن‌ها به خوبی انجام نمی‌داد، یقیناً دشمن به کرمانشاه و اهواز هم می‌رسید.

امیر سیاری با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در دومین روز دفاع مقدس عملیات «کمان ۹۹» را با ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگی انجام داد و تمام پایگاه‌های هوایی صدام را بمباران کرد، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش نیز در هفتم آذر ۱۳۵۹ در جریان عملیات «مروارید»، کمر نیروی دریایی ارتش بعث را شکست.

وی با بیان اینکه تفکر بنی‌صدر با خط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زاویه داشت، گفت: خلل‌هایی که بنی‌صدر در روند کاری نیرو‌های مسلح ایجاد می‌کرد، باعث نمی‌شد که ارتش ایستادگی خود را در برابر ارتش بعثی کم‌رنگ کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، بعد از عملیات‌های ظفرمندانه طریق‌القدس و فتح‌المبین، در تاریخ دهم اردیبهشت آغاز شد و روز سوم خرداد به نتیجه رسید.

امیر سیاری تاکید کرد: هدف اصلی عملیات بیت‌المقدس نشان دادن توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور بود.

وی افزود: آماده شدن تجهیزات، نفرات، نقشه‌ها و تاکتیک‌ها ظرف یک ماه پس از پایان عملیات فتح‌المبین برای آغاز عملیات بیت‌المقدس، کاری بسیار دشوار بود که به فضل الهی و همت رزمندگان انجام شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: نزدیک شش هزار کیلومتر مربع وسعت منطقه عملیات بیت‌المقدس بود که ۲ برابر منطقه عملیاتی فتح‌المبین و ۱۰ برابر عملیات طریق‌القدس بود.

امیر سیاری یادآور شد: مداومت عملیات بیت‌المقدس ۲۶ روز بود؛ بدین معنا که ما ۲۶ روز مداوم حمله کردیم، نیروی انسانی اضافه کردیم، مهمات جابجا کردیم، سوخت رساندیم، خطوط را کنترل کردیم، تدارکات را رساندیم، شناسایی کردیم و همچنین دشمن را تعقیب کردیم.

وی با بیان اینکه در جریان عملیات بیت‌المقدس، عملیات عبور از رودخانه با تمام پیچیدگی‌ها و مخاطرات آن با موفقیت و با عبور پنج لشکر از رودخانه انجام شد، گفت: ما کمترین آسیب‌پذیری را در مرحله عبور از رودخانه داشتیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس معجزه‌گونه انجام شد، گفت: توکل به خدا و توجه به شعار هیهات من‌الذله، اتکا به توان داخلی، ولایتمداری، ایثار و از خودگذشتگی، بارزترین جلوه‌های عملیات بیت‌المقدس بودند.

وی در پایان گفت: آزادسازی شش هزار کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران ازجمله خرمشهر پس از ۱۹ ماه اشغال توسط ارتش بعثی، به اسارت درآمدن ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های عراقی و بی‌آبرو شدن صدام نزد کشور‌های منطقه‌ و فرامنطقه، مهمترین نتایج عملیات بیت‌المقدس بودند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار