مسکو برای برگزاری یک دیدار خصوصی میان عباس و نتانیاهو اعلام آمادگی کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور آمادگی دارد که در مسکو یک دیدار خصوصی میان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کند.
کد خبر: ۳۹۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ - 23May 2020

مسکو برای برگزاری یک دیدار خصوصی میان عباس و نتانیاهو اعلام آمادگی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس،‌ «مخائیل بوگدانُف» معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور آمادگی دارد میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک دیدار خصوصی در مسکو برگزار کند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، وزارت خارجه روسیه، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک تماس تلفنی میان مخائیل بوگدانف و «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش «فتح» فلسطین «بر اهمیت پیشنهاد پیشین روسیه مبنی بر برگزاری یک نشست خصوصی بدون پیش‌ شرط در مسکو میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، تأکید شده است».

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نماینده جنبش فتح، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی را در جریان آخرین تصمیمات تشکیلات خودگردان فلسطین درباره روابط با تل‌آویو قرار داده است.

طبق این بیانیه، طرف روسی بار دیگر بر موضع ثابت خود در قبال «حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین در تعیین سرنوشتشان تأکید کرده است؛ حقوقی که شامل ایجاد کشوری مستقل با مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، زندگی در صلح و حسن همجواری با اسرائیل می‌شود».

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: «بر آمادگی برای تداوم تلاش‌ها، از جمله در قالب کمیته‌ چهارجانبه واسطه‌های بین‌المللی خاورمیانه، برای کمک به اجرای مذاکراتی فلسطینی-اسرائیلی بر پایه حقوق بین‌الملل تأکید شده است».

در همین ارتباط، برخی منابع غربی پیشتر گزارش داده بودند که روسیه به دنبال برگزاری نشستی میان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین است و سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز حامی آن هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار