فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

منطق مجاهدت، ایستادگی و توکل به خدا رمز پیروزی اسلام است

سردار «حمید خرم‌دل» با بیان اینکه منطق مجاهدت، ایستادگی و توکل به خدا رمز پیروزی اسلام است، گفت: زمانی که مردم مظلوم فلسطین و لبنان و مجاهدانی از ایران، عراق و افغانستان خالصانه برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کنند به طور قطع این پیروزی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس با بیان اینکه خرمشهر حدود 19 ماه در تصرف دشمن بود، اظهار داشت: جوانان آن روز سپاه اسلام کسانی  بودند که دروس کلاسیک و آکادمیک را نخوانده بودند و بنا به ضرورت، لباس رزم پوشیدند.

وی هدف از عملیات بیت‌المقدس را بیرون راندن دشمن به پشت مرزها، نشان دادن قدرت نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، انهدام نیروهای متجاوز در غرب کارون و آزاد‌‌سازی خرمشهر عنوان کرد و افزود: آزادسازی حدود پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک و 180 کیلومتر از مرزهای کشور، انهدام 60 هواپیما، سه بالگرد، 418 تانک، 30 قبضه توپ و 490 خودرو  از مهم‌ترین دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر بخواهیم دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم هشت سال دفاع مقدس به 2 بخش قبل از فتح خرمشهر و بعد از فتح خرمشهر تقسیم می‌شود، گفت: همانطور که شهید صیاد شیرازی گفته‌اند «تا قبل از فتح خرمشهر دفاع  و جنگ ما بیشتر جنبه نظامی داشت و بعد از فتح خرمشهر بخش عمده‌ای از هدف ما سیاسی بود یعنی می‌خواستیم با دفاع و جنگ به سیاست‌مداران‌مان کمک کنیم تا در مذاکرات‌شان  قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشند».

خرم‌دل با اشاره به اهمیت آزادسازی خرمشهر، ابراز کرد: چند سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود  تعبیر «خرمشهر‌‌ها در پیش است» را به کار بردند در حالی که ما فتوحات دیگری را نیز داشتیم و این اهمیت فتح خرمشهر را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ما با کمترین امکانات، تجربه و تجهیزات نظامی در مقابل دشمنی تازه‌نفس ایستادیم که با پیشرفته‌ترین تجهیزات و با تمام استحکامات نظامی شکست خورد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: این که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید» بر اساس منطق مجاهدت، ایستادگی و توکل به خدا است و زمانی که مردم مظلوم فلسطین و لبنان و مجاهدانی از ایران، عراق و افغانستان خالصانه برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کنند به طور قطع این پیروزی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها