کشته شدن یک فرمانده دولت مستعفی یمن در درگیری با نیرو‌های مورد حمایت امارات

فرمانده تیپ ۱۵۳ ارتش دولت مستعفی یمن در درگیری با نیرو‌های جدایی طلب وابسته به امارات کشته شد.
کد خبر: ۳۹۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ - 23May 2020

کشته شدن یک فرمانده دولت مستعفی یمن در درگیری با نیرو‌های مورد حمایت اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یکی از فرماندهان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» در جنوب این کشور کشته شد.

رسانه‌های یمنی امروز شنبه گزارش دادند که سرگرد «محمد صالح العقیلی»، فرمانده تیپ ۱۵۳ ارتش دولت مستعفی در درگیری با نیرو‌های شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات عربی متحده است، در استان «ابین» کشته شده است.

«مختار الرحبی»، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی در واکنش به کشته شدن این فرمانده، نوشت که او اهل استان شبوه (نزدیک استان ابین) بوده است. او از اینکه شورای انتقالی او را یمنی شمالی خوانده و گفته است برای اشغال جنوب یمن آمده، به شدت انتقاد کرده است.

دولت مستعفی که مورد حمایت عربستان سعودی است، بعد از ناامید شدن از ریاض طی دو ماه اخیر عملیات نظامی با هدف بازپس‌گیری مناطق از دست رفته در استان‌های عدن، ابین و شبوه آغاز کرده و دستاورد‌های خوبی در این مدت داشته است.

دولت مذکور سعی دارد شهر عدن را که سال ۲۰۱۵ به عنوان پایتخت موقت انتخاب کرده بود، از شبه نظامیان جدایی‌طلب وابسته به امارات پس بگیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها