هماهنگی اردن و تشکیلات خودگردان برای مقابله با اشغال کرانه باختری

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از هماهنگی این تشکیلات با اردن برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی در خصوص اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ - 25May 2020

هماهنگی اردن و تشکیلات خودگردان برای مقابله با اشغال کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بین این تشکیلات و اردن در زمینه روند سیاسی، تحرکات دیپلماتیک در سازمان ملل و اتحادیه عرب هماهنگی وجود دارد.

ابوردینه در مصاحبه با وبگاه اردنی «عمون» گفت که انسجام در موضع «عبدالله دوم» شاه اردن و رهبران فلسطینی درباره حفظ حقوق ملی به ویژه حفظ قدس و حقوق فلسطینیان وجود دارد.

وی افزود که طرح الحاق اراضی فلسطینی «مردود» است و رئیس تشکیلات خودگردان نیز گفته است که تا زمانیکه طرف اسرائیلی و آمریکایی از این سیاست و طرح خود دست برنداشته‌اند، توافقات با این دو طرف ملغی است.

ابوردینه تصریح کرد که فلسطین و اردن در یک صف و جبهه واحد قرار دارند و دفاع دائمی شاه اردن از قدس و مقدسات نیز به نفع اردن و فلسطین است.

وی درباره اظهارات شاه اردن در خصوص رویارویی بزرگ با رژیم اشغالگر در صورت اجرای طرح الحاق اراضی فلسطینی نیز گفت که ما به مواضع شجاعانه اردن که اجازه خدشه وارد کردن به حقوق فلسطینیان را نمی‌دهد، عادت داریم و موضع فلسطین و اردن مانع بزرگی در برابر اجرای طرح الحاق و دیگر موارد بعدی است.

وی اظهار داشت که فلسطین با اردن درباره اقدامات مربوط به مقابله با این طرح هماهنگی خواهد کرد همچنانکه تشکیلات خودگردان کمیته‌ای برای تدوین سناریو‌های مربوط به هر گونه اقدامی برای مقابله با این طرح تشکیل داده است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی-سفید» تشکیل شده که اساس این توافق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری است، امری که اجرای آن باعث تنش‌های شدید در منطقه و فلسطین خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار