رئیس مرکز آشتی سوریه خبر داد؛

یورش تروریست‌های «تحریر الشام» به یک شهرک مسکونی در ادلب سوریه

فرمانده مرکز آشتی سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه از حمله شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی «هیأت تحریر الشام» به یک شهرک مسکونی در استان ادلب سوریه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ - 26May 2020

یورش تروریست‌های «تحریر الشام» به یک شهرک مسکونی در ادلب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، دریادار «اولِگ ژوراولف» اعلام کرد که شبه نظامیان عضو گروهک تروریستی «هیأت تحریر الشام» به شهرکی مسکونی در استان ادلب سوریه حمله کرده‌اند.

این دریادار روسیه خاطرنشان کرد که از سوی نیروهای مسلح تحت کنترل ترکیه هیچ‌گونه حمله‌ای ثبت نشده است و یگان‌های انتظامی ارتش روسیه به گشت زنی در مسیرهای گوناگون در استان‌های حلب و حسکه ادامه می‌دهند.

دریادار ژوراولف در ادامه افزود: «همزمان، ما حمله‌ای به یک شهرک مسکونی در استان ادلب را از جانب سازمان تروریستی جبهه النصره ثبت کرده‌ایم».

پنجم مارس گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در مورد برقراری یک آتش‌بس در استان ادلب با یکدیگر توافق کردند. همچنین دو طرف در مورد تشکیل یک کریدور امنیتی ۶ کیلومتری در امتداد شمال و جنوب بزرگراه «اِم -۴» در سوریه که استان‌های لاذقیه و حلب را به هم متصل می‌کند، موافقت کردند.

طبق این توافقنامه آتش‌بس، مسکو و آنکارا در امتداد بزرگراه «اِم -۴» که هم اکنون بخشهایی از آن تحت کنترل شبه نظامیان است، به‌طور مشترک عملیات گشت زنی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار