مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت دفاع مقدس بوشهر مطرح کرد؛

فتح خرمشهر مقدمه‌ای بر اعتقاد آزادسازی قدس اشغالی

«سیدمجتبی هاشمی» گفت: سوم خرداد نه تنها فتح خرمشهر رخ داد بلکه جوانان مبارز و با غیرت به فکر فتح فلسطین و آزادسازی قدس اشغالی افتادند و اعتقاد داشتند که این هدف نیز با همت و با توکل و تکیه بر خدای قادر به زودی میسر خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 27May 2020

فتح خرمشهر مقدمه ای بر آزادسازی قدس اشغالی

«سیدمجتبی هاشمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر با بیان اینکه شاید سوم‌ خرداد برای نسل جدید ناآشنا باشد؛ اما برای جوانانی که پیوند و علاقه‌ای با شهدا دارند خیلی ناآشنا نیست.
 
وی گفت: جوانان آشنا با سیره شهدا روز به یاد ماندنی و غرورآفرین آزادسازی خرمشهر، حماسه، دلیری، شجاعت، مردانگی و غیرت دلیر مردانی چون «صیاد شیرازی» ها و جوانانی همچون حسن باقری‌ ها را به خاطر می‌آورند و با مرور خاطرات آنها به خود می بالند.
 
هاشمی با اشاره به اینکه سوم خرداد آغاز فتح الفتوحی بود که اعتماد به نفس جوانان دلیر و رزمنده را چند برابر کرد افزود: رزمندگان اسلام با تکیه به خداوند توانستند حماسه‌ای بیافرینند تا برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شود.
 
مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بوشهر خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر اجانبی‌های را که برای نظام مقدس انقلاب اسلامی دندان تیز کرده‌اند و هر لحظه به دنبال فرصتی می‌گردند تا گوشه‌ای از سرزمینان را تصرف کنند از خواب غفلت بیدار کرد.
 
وی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد سال 1361 به دشمنان فهماند که ایران با داشتن جوانان با ایمان مقتدر خواهد بود گفت: فتح خرمشهر آغازی شد برای فتح‌الفتوح‌های آینده که در این چهل سالی که از دوران سراسر مجاهدت دفاع مقدس تا به امروز می‌گذرد، شاهدیم.
 
هاشمی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که «خرمشهرها در پیش است، نه در میدان جنگ نظامی در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است» تصریح کرد: فتح الفتوح‌هایی همچون جهاد علمی، فرهنگی، اقتصادی که هر روز شاهد پویاتر شدن هر یک از اینها در عرصه‌ها مختلف هستیم.
 
مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر  بیان داشت: باید جمله تاریخی امام خمینی (ره) که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را در هر کاری سرلوحه خود قرار داد.
 
وی با بیان اینکه اگر نگاه و تکیه گاهمان به خداوند عالم باشد هر فتح و مقابله‌ای با هر غاصب و ظالمی آسان می‌شود خاطرنشان کرد: سوم خرداد نه تنها فتح خرمشهر رخ داد بلکه جوانان مبارز و با غیرت به فکر فتح فلسطین و آزادسازی قدس اشغالی افتادند و اعتقاد داشتند که این هدف نیز با همت و با توکل و تکیه بر خدای قادر به زودی میسر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها