جهانپور:

۱۵ استان فاقد فوتی و ۵ استان فقط یک فوتی ناشی از کرونا داشته‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۵ استان فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.
کد خبر: ۳۹۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 29May 2020

۱۵ استان فاقد فوتی و ۵ استان فقط یک فوتی ناشی از کرونا داشته اندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار و وضعیت بیماران ناشی از ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که براین اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید، افزود: البته خوشبختانه تا کنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند اما ۲۵۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور با اشاره به اینکه تا کنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است،‌بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۵ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است، تصریح کرد:استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها