سردار عامری مطرح کرد؛

لزوم حفظ برندهای ملی بنیاد حفظ آثار در زمینه ادبیات/ خدمات جدید به ادبیات با اپلیکیشن جدید کتاب دفاع مقدس

رئیس سابق سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بر لزوم حفظ برندهای ملی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه ادبیات تاکید کرد و گفت: با آماده‌سازی و رونمایی از اپلیکیشن هفت خدمتی کتاب دفاع مقدس خدمات جدیدی در عرصه ادبیات پایداری عرضه می‎‌شود.
کد خبر: ۳۹۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ - 30May 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «داود عامری» رئیس سابق سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مراسم معارفه رئیس جدید این سازمان در سخنانی با بیان‌اینکه اهتمام به ادبیات دفاع مقدس کاری فوق‌العاده مهم و مقدس است، اظهار داشت: انتشار کتاب، برگزاری جلسات خاطره‌گویی، پرداختن به تاریخ و آموزش این مقوله چهار محور فعالیت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است.

وی به فعالیت‌‌های این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته تصمیم گرفتیم کارهای خوب دوران گذشته را ادامه دهیم و کارهایی که نیاز به اصلاح داشت را نیز اصلاح کردیم و البته کارهایی نیز می‌بایست تاسیس می‌شد که انجام دادیم. خوشبختانه در فعالیت‌های یک‌سال گذشته حوزه کتاب توانستیم به یک استاندارد برسیم و دستورالعمل کتاب دفاع مقدس را تدوین کردیم.

رئیس سابق سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: در سال گذشته هزار و 200 عنوان کتاب در مسیر انتشار قرار گرفت. از این میان 650 اثر در مسیر ثبت ملی است و 235 عنوان از آن‌ها در مرحله آماده‌سازی است.

عامری خاطرنشان کرد: پنل ممیزی بعد از سه دهه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باز شد که یک اتفاق فوق‌العاده بزرگ را رقم زد به‌گونه‌ای که سال گذشته علیرغم کمبود بودجه، 100 درصد افزایش در کار پاسخ به ممیزی داشتیم. در کار ترجمه نیز قدم‌های بزرگی را در استان‌ها و مراکز رقم زدیم به‌گونه‌ای که هم‌اکنون 17 عنوان کتاب خوب را به مرحله رونمایی رساندیم.

وی به فعالیت این سازمان در عرصه کتاب صوتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اپلیکیشن هفت خدمتی کتاب دفاع مقدس با رویکرد اقتصادی و صنعتی در مرحله رونمایی است که ظرفیت عظیمی را در عرضه کتاب دفاع مقدس ایجاد خواهد کرد. همچنین سال گذشته 700 کتاب دفاع مقدس این سازمان روی بازارهای مجازی بارگذاری شد.

رئیس سابق سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: تاکنون 345 کتاب صوتی خوب تولید شده که با تولید 150 عنوان کتاب جدید سال جاری، این رقم به حدود 500 عنوان کتاب خواهد رسید که بخشی از آن‌ها روی سایت‌های مجازی بارگذاری شده است. همچنین سال گذشته ما در تمام نمایشگاه‌های کتاب کشور شرکت کردیم که موثر بود.

سردار عامری از احیای صفحات ادبیات پایداری در رسانه‌های چاپی و مجازی اشاره کرد و گفت: نشست ادبیات پایداری در دانشگاه کرمان، گردهمایی با ریش سفیدان ادبیات پایداری، مشخص کردن سهم ارتش، سپاه، بسیج و سایر دستگاه‌ها در چاپ کتاب دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های دیگر این سازمان بوده است.

وی تاکید کرد: جشنواره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس یکی از برندهای مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که همه مقدمات برگزاری آن محیا شده است. بنیاد حفظ آثار چندین برند مهم ملی در زمینه ادبیات در دست دارد که باید در حفظ آن‌ها تلاش داشته باشد، یکی از این برندها جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار