مرکز سایبری سپاه اعلام کرد

انهدام شبکه تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی در فیس‌بوک

بخشی از مهم‌ترین عناصر و شبکه‌های فعال در اینترنت که مأموریت ترویج فساد و استحاله سبک زندگی ایرانی و هدف قرار دادن نهاد خانواده در سطح کشور را در دستور کار داشتند، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰ - 31January 2015

انهدام شبکه تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی در فیس‌بوک

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در پی اجرای پروژه «عنکبوت» با هدف ناامنسازی شبکههای اجتماعی غربی برای تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی، مبتذل و مستهجن، مرکز بررسی جرائم سازمانیافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیهای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مردم عزیز و غیور ایران اسلامی میرساند، در سایه عنایات حقتعالی و توجهات ویژه حضرت ولیعصر(ارواحنافداه) با تلاشهای مجاهدانه پاسداران حریم امنیت میهن سرفرازمان، بخشی از مهمترین عناصر و شبکههای فعال در اینترنت که مأموریت ترویج فساد و استحاله سبک زندگی ایرانی - اسلامی و هدف قرار دادن نهاد مقدس خانواده در سطح کشور را در دستور کار داشتند، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

براساس اشراف کامل بهدستآمده، این شبکه با سوء استفاده از بستر اینترنت و با حمایت پنهان و غیر مستقیم دولتهای غربی، توانسته بود طی 2 سال فعالیت در پوشش موضوعات فرهنگی – اجتماعی، در قالب حدود 350 صفحه، تعداد قابل توجهی از کاربران را در شبکه اجتماعی فیسبوک مخاطب خود قرار دهد. این شبکه عموماً در جریانهای رسانهای که بیگانگان هدایت آن را به عهده داشتند، مورد سوء استفاده دستگاه رسانهای ضد انقلاب قرار میگرفته است.

تلاش برای ترویج فرهنگ اباحهگری، سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزشهای دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی، انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان -که باعث شکلگیری اختلافات بسیار در خانوادهها و احیاناً از هم پاشیدگی آنها شده است-، سوءاستفاده از نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر و تولید و توزیع مطالب غیر اخلاقی و ضد دینی در قالب مطالب زرد و عامهپسند در شبکه اجتماعی فیسبوک، برخی از عناوین فعالیتهای این شبکه بوده است. دیگر آنکه اغفال زنان و دختران عضو فیسبوک، زمینه کسب درآمد نامشروع و تأمین معاش اعضای این شبکه را فراهم کرده بود.

شایان ذکر است اشراف اطلاعاتی شکلگرفته در بستر رسانههای اجتماعی موجود در فضای مجازی کشور، گویای فعالیتهای خلاف قانون و شرع، به اشکال مختلف در سایر رسانههای اجتماعی است که عموماً از سوی افراد شرور و سابقهدار شکل میگیرد و در همین مجال با نیتی خیرخواهانه به یکایک آنان هشدار داده میشود تا بساط فسادگستری خود را جمع کرده و دست از پیروی شیطان لعین بردارند که در غیر اینصورت بر اساس قانون با برخورد دستگاههای اطلاعاتی و قضایی مواجه خواهند شد.

در پایان از فعالان فضای مجازی که با گزارشهای مستمر خود، پاسداران حریم امنیت مردم را یاری میرسانند تقدیر و تشکر به عمل میآید.

اهم اقدامات و اقاریر متهمان این شبکه، در اطلاعیههای بعدی به اطلاع عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها