تولید و بازنشرکلیپ «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» در فضای مجازی

کلیپ داستان نمایشی «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا » با روایت خداپرستی بلقیس ملکه سبا و تصویرهمزمان ساخت شخصیت‌های عروسکی داستان به همت فرهنگ سرای گلستان تولید و درفضای مجازی بازنشر شد.
کد خبر: ۳۹۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 31May 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ساخت کلیپ داستان نمایشی «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش ساخت عروسک‌های نمایش، آشنایی با ساخت و تهیه کلیپ با موضوع داستان‌های قرآنی به مخاطبان؛ با بازنویسی داستان، فیلمبرداری، ساخت شخصیت‌های داستان با عروسک‌های خمیری، ساخت صحنه برای عروسک‌ها و جایگزینی و حرکت آنها در صحنه‌های مختلف به همراه فیلمبرداری آنها، طراحی و چاپ تصاویر زیبا برای پشت صحنه نمایش، روایت داستان مراحل تدوین مدت دو ماه به طول انجامید.

تولید و بازنشرکلیپ «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» در فضای مجازی

این کلیپ داستان «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» را در روزگاران قدیم که حضرت هم پیامبر خدا بود هم پادشاه روایت می‌کند. سلیمان نبی (ع) که زبان حیوانات را می دانست روزی سراغ هُدهُد را می‌گیرد اما او به دوردست‌ها رفته بود وقتی برگشت درباره‌ی سرزمین سبا به سلیمان نبی (ع) گفت: سبا سرزمینی زیبا با مردمان خوب و بلقیس ملکه‌ی آن است که در قصر زیبایی در آنجا زندگی می‌کند اما آنها خداپرست نیستند و خورشید را ستایش می‌کنند. حضرت سلیمان (ع) در آن هنگام متن نامه ای را با نام بسم الله الرحمن الرحیم آماده و به هدهد می‌دهد تانزد ملکه‌ی سبا ببرد.

ملکه سبا با همراهانش به سوی سلیمان نبی (ع) راهی می شود و پس ازدیدن تخت پادشاهی خود نزد او آن را به عنوان معجزه از سوی پیامبرخدا می پذیرد و خود و همراهانش به دین اسلام روی می‌آورند و مسلمان می شوند.

تولید و بازنشرکلیپ «سلیمان نبی (ع) و ملکه سبا» در فضای مجازی

مجری طرح سعید رنجبریان، سید فرهاد عباسیان کارگردان و تدوین، مازیار رنجبرعروسک ساز، باران صالحی راوی، نسیبه قندهاری طراح و گرافیست، افشین مشایی برنامه ریز، مهدی عزتی پشتیبان طرح دست اندرکاران و عوامل این کلیپ نمایشی هستند.

مشاهده کلیپ ازطریق نشانی https://www.instagram.com/tv/CasT-4kn9E1/?igshid=1w9107dqwddu8 امکان پذیراست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار